niedziela, 10 stycznia 2010

Dzień po dniu

10 stycznia 2010

Ja was chrzczę wodą;
lecz idzie mocniejszy ode mnie,
któremu nie jestem godzien rozwiązać rzemyka u sandałów.
On będzie was chrzcił Duchem Świętym i ogniem.

Jezus także przyjął chrzest.
A gdy się modlił,
otworzyło się niebo
i Duch Święty zstąpił na Niego,
w postaci cielesnej niby gołębica,
a z nieba odezwał się głos:
Tyś jest mój Syn umiłowany,
w Tobie mam upodobanie.

Jezus przychodzi nad Jordan do Jana, który daje o Nim świadectwo - Oto Baranek Boży...
On chrzcił was będzie Duchem Świętym...
Jezus także zanurza się w Jordanie i Duch Święty zstępuje na Niego.
Zstąpienie Ducha Świętego - jak później na Jego uczniów w dniu Pięćdziesiątnicy.
Jezus zostaje namaszczony Duchem Świętym - staje się Chrystusem, Mesjaszem...
On jest posłany przez Ojca, który daje świadectwo - Ty jesteś moim Synem, w Tobie mam upodobanie.
Ojciec potwierdza prawdę o Jezusie, o Jego tożsamość.
Tu dokonuje się jakby promocja - tak jakby pasowanie na rycerza.
Kiedyś Dawid został namaszczony przez Samuela pośród swoich braci i Duch Jahwe zstąpił na Dawida. Promocja Dawida, który od tego momentu podążał, aby być pasterzem i królem Izraela.
Tu Jezus namaszczony Duchem Świętym idzie najpierw na pustynię, aby stoczyć potyczkę z Szatanem. Potem udaje się do ludzi i głosi Królestwo, uzdrawia i czyni znaki. Tak realizuje plan Ojca, którego finałem będzie Krzyż. Jezus posłuszny Ojcu - jako Sługa Jahwe objawia oblicze Ojca, Jego miłość do człowieka.

Jako uczniowie Jezusa mamy udział w namaszczeniu - Duch Święty zstąpił na nas.
Dokonał się chrzest w Duchu Świętym.
Jesteśmy uczniami Jezusa i uczestniczymy w misji naszego Mistrza.
Jak Ojciec Mnie posłał, tak Ja was posyłam.
Namaszczeni Duchem Świętym mamy być świadkami Jezusa.
Wszyscy - małżeństwa, osoby konsekrowane, samotni, mężczyźni i kobiety, młodzi i starsi, hierarchowie i laikat - wszyscy mamy być zaangażowani w misję zbawienia świata, budowania Królestwa Bożego w sercach ludzi, którzy są w naszym środowisku codziennym.

Jesteś potrzebny Chrystusowi.
Jezus chce przez ciebie zapukać do serca twojego brata, sąsiada, towarzysza wspólnej pracy.
Odwagi - kto nie daje siebie ten traci wszystko.

Oto mój Sługa, którego podtrzymuję,
Wybrany mój, w którym mam upodobanie.
Sprawiłem, że Duch mój na nim spoczął;
on przyniesie narodom Prawo.

Brak komentarzy: