niedziela, 14 czerwca 2015

Dzień po dniu

14 czerwca 2015

Dobrze jest śpiewać Tobie, Panie Boże...

Jak długo pozostajemy w ciele, jesteśmy pielgrzymami z daleka od Pana...

Ciało jest ograniczeniem możliwości człowieka...
Słabość ciała wpływa na stan psychiki i warunkuje ducha...
Grzech ciała staje się niewolą i obezwładnia wewnętrznie...
Jestem prochem - ciało moje sypie się, aż się rozsypie...

Wiara jest drogą człowieka ku górze - drzewko życia rośnie...
Małe ziarnko gorczycy - wielkie drzewo, to obraz drogi...
Owocem naszego życia są czyny dobre lub złe - słowa, myśli...
Powołanie ukazuje misję w świecie - Duch Święty działa...

Przyjdzie dzień sądu i ujawni się nasza miłość...
Miłosierdzie Boga działa dziś i daje szansę każdemu...
Nie trać czasu - życie jest krótkie - chwytaj dar z nieba...
Nie możesz w pustce pozostać - Miłość nadaje sens...

Mamy jednak nadzieję i chcielibyśmy raczej opuścić nasze ciało i stanąć w obliczu Pana...

To jest właśnie czas sposobny na zmianę życia! To jest czas, aby pozwolić dotknąć swe serce. W obliczu popełnionego zła, nawet w przypadku ciężkich przestępstw, nadchodzi moment wysłuchania płaczu osób niewinnych, ograbionych z majątku, z godności, z uczuć, z samego życia. Pozostawanie na drodze zła jest tylko źródłem iluzji i smutku. Prawdziwe życie jest zgoła inne. Bóg nie męczy się, trzymając rękę wyciągniętą. On jest zawsze gotowy do wysłuchania i również ja jestem gotowy, tak jak i moi bracia Biskupi i Kapłani. Wystarczy tylko przyjąć zaproszenie do nawrócenia i poddać się sprawiedliwości, podczas gdy Kościół ofiaruje miłosierdzie.
Misericordiae vultus 19

Brak komentarzy: