wtorek, 6 października 2020

Dzień po dniu

6 października 2020

Prowadź mnie, Panie, swą drogą odwieczną...

Gdy jednak spodobało się Temu, który wybrał mnie jeszcze w łonie mej matki i powołał mnie łaską swoją, aby objawić Syna swego we mnie...

Bóg nas wybiera i przeznacza dla planu miłości...
Wybrał Szawła, ciebie i mnie - to łaska wezwania...
Miłosierdzie rozprzestrzenia się przez Kościół...
To jest najlepsza cząstka naszego życia w Duchu...

Marto, Marto, martwisz się i niepokoisz o wiele, a potrzeba mało albo tylko jednego. Maria obrała najlepszą cząstkę, której nie będzie pozbawiona...

Stoimy w obliczu największej w dziejach konfrontacji, przez jaką przeszła ludzkość. Nie sądzę, by szerokie kręgi społeczeństwa czy szerokie kręgi wspólnoty chrześcijańskiej zdawały sobie z tego w pełni sprawę. Stajemy w obliczy ostatecznej konfrontacji między Kościołem a anty-Kościołem, Ewangelią i anty-Ewangelią. Ta konfrontacja jest w planach Boskiej Opatrzności. To jest próba, którą Kościół musi podjąć.

Karol Wojtyła

 

Brak komentarzy: