czwartek, 9 kwietnia 2009

Dzień po dniu

9 kwietnia 2009

WIELKI CZWARTEK

Duch Pana Boga nade mną,
bo Pan mnie namaścił.
Posłał mnie, by głosić dobrą nowinę ubogim,
by opatrywać rany serc złamanych...

Dziś w godzinach przedpołudniowych w Bazylice św. Jana Chrzciciela zgromadziliśmy się we wspólnocie kapłańskiej z naszym biskupem, aby celebrować Eucharystię Krzyżma i odnowić przyrzeczenia kapłańskie.

Czy chcesz odnowić przyrzeczenia złożone w dniu święceń wobec biskupa i świętego ludu Bożego?

Chcę

Czy chcesz pobożnie i z wiarą odprawiać misteria Chrystusa na chwałę Boga i dla uświęcenia ludu chrześcijańskiego zgodnie z tradycją Kościoła?

Chcę

Czy chcesz pilnie i mądrze spełniać posługę słowa, głosząc Ewangelię i wykładając prawdy katolickiej wiary?

Chcę

Czy chcesz naśladować przykład Chrystusa, Dobrego Pasterza, i nie szukając własnej korzyści troszczyć się o zbawienie ludzi?

Chcę

Czy chcesz coraz ściślej jednoczyć się z Chrystusem, Najwyższym Kapłanem, i razem z Nim samego siebie poświęcać Bogu za zbawienie ludzi?

Chcę, z Bożą pomocą

Takie słowa przyrzeczenia dziś w dialogu z Biskupem poczyniliśmy, aby odnowić więź przynależności i miłości we wspólnocie z Chrystusem i braćmi w posłudze. Ogarniam modlitwą moich braci prezbiterów, mojego biskupa i mówię dziś Chrystusowi, który wezwał mnie - mówię TAK, PANIE CHCĘ DALEJ IŚĆ ZA TOBĄ DOKĄDKOLWIEK MNIE POPROWADZISZ.


Brak komentarzy: