czwartek, 30 kwietnia 2009

Dzień po dniu

30 kwietnia 2009

Ja jestem chlebem żywym, który zstąpił z nieba.
Jeśli kto spożywa ten chleb, będzie żył na wieki.
Chlebem, który Ja dam, jest moje ciało za życie świata.

Jezus jednoznacznie określa się wobec słuchaczy.
Rozmnożył chleb na pustkowiu, aby uczynić znak rzeczywistości, która dla nas będzie źródłem Życia.
On staje się Chlebem. Moje ciało jest Chlebem.
W wieczerniku powie - ten chleb to jest Ciało Moje.
Rozmnaża nieustannie ten Chleb, aby karmić ludzi i dawać Życie.
Cóż nam pozostaje.
Z wiarą i wdzięcznością przyjąć ten Chleb, który jest Jego Ciałem.

Eucharystia jest ofiarą zbawienia.
Jezus ofiarował się za nas w akcie męki i śmierci na krzyżu, jako Baranek ofiarowany dla ocalenia człowieka.
Eucharystia jest wieczerzą paschalną, ucztą miłości, gdzie pożywamy Baranka, karmimy się Jego Ciałem, spożywamy Chleb Życia.

Brak komentarzy: