poniedziałek, 4 maja 2015

Dzień po dniu

4 maja 2015

Nie nam daj chwałę, lecz Twemu imieniu...

Kto ma przykazania moje i zachowuje je, ten Mnie miłuje. Kto zaś Mnie miłuje, ten będzie umiłowany przez Ojca mego, a również Ja będę go miłował i objawię mu siebie...

Jesteśmy stworzeni z miłości i zaproszeni do miłości...
Przykazania są przestrzenią miłości w naszym życiu...
Przykazania ochraniają nas przed złem - są regułą życia...
Ojciec kocha Syna - Syn kocha nas - krzyż jest aktem miłości...

Posłuszny Ojcu ofiarował życie za nas - aby nas ocalić...
My także mamy kochać jak On - oddać się Ojcu przez Jezusa...
Miłość jest ofiarowaniem się - tak uczynił Jezus...
Nasza miłość jest ofiarowaniem się Bogu i człowiekowi...

Małżeństwo jest miłością ofiarną...
Celibat jest miłością ofiarną...
Życie konsekrowane jest miłością ofiarną...
Jest to miłość Ducha Świętego w nas...

A Paraklet, Duch Święty, którego Ojciec pośle w moim imieniu, On was wszystkiego nauczy i przypomni wam wszystko, co Ja wam powiedziałem...

Jeśli ktoś jest wewnętrznie zjednoczony z Jezusem, to cieszy się darami Ducha Świętego, którymi - jak nam mówi święty Paweł - są "miłość, radość, pokój, cierpliwość, uprzejmość, dobroć, wierność, łagodność, opanowanie". Są to dary, które otrzymujemy, jeżeli jesteśmy zjednoczeni z Chrystusem. Tak więc ktoś, kto jest tak zjednoczony, czyni wiele dobrego innym i społeczeństwu jako chrześcijanin. Po tych postawach rozpoznaje się bowiem, czy ktoś jest prawdziwym chrześcijaninem, tak jak po owocach rozpoznaje się drzewo. Owoce tej głębokiej jedności z Jezusem są wspaniałe: cała nasza osoba zostaje przekształcona przez łaskę Ducha Świętego: dusza, inteligencja, wola, uczucia, a nawet ciało, ponieważ jesteśmy jednością ducha i ciała. Otrzymujemy nowy sposób istnienia, życie Chrystusa staje się także naszym: możemy myśleć tak, jak On, działać tak jak On, postrzegać świat i rzeczy oczami Jezusa. Dlatego możemy Jego sercem kochać naszych braci, począwszy od najuboższych i cierpiących, jak On to uczynił i w ten sposób nieść w świat owoce dobroci, miłości i pokoju.
Franciszek papa

Brak komentarzy: