wtorek, 7 lipca 2020

Dzień po dniu

7 lipca 2020

Naród wybrany ufa swemu Panu...

Ja jestem dobrym pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają...

Jesteśmy w drodze - Jezus nas prowadzi...
Jego krzyż jest zwycięskim drzewem życia...
Jego wola jest kierunkiem naszego działania...
Jego Duch rozpala miłość, dodaje odwagi...

Żniwo wprawdzie wielkie, ale robotników mało. Proście Pana żniwa, żeby wyprawił robotników na swoje żniwo...

Stała koncentracja na Bogu i mocne trwanie w Tym, który kocha i wspiera. Wychodząc od tej wewnętrznej niezłomności, można znieść i przetrwać przeciwności, zmienne koleje życia, a także agresje innych, ich niewierności i słabości: „Jeżeli Bóg z nami, któż przeciwko nam”. Jest to źródłem pokoju, który wyraża się w postawie świętego. Dzięki tej stabilności wewnętrznej, świadectwo świętości wyraża się w naszym dynamicznym świecie, zmiennym i agresywnym, poprzez cierpliwość i trwanie w dobrym. Jest ono wiernością w miłości, gdyż ten, kto opiera się na Bogu może być również wierny wobec braci, nie opuszcza ich w chwilach trudnych, nie daje się ponieść niepokojowi i trwa przy innych, nawet jeśli nie daje mu to natychmiastowej satysfakcji.
Franciszek

Brak komentarzy: