niedziela, 31 maja 2020

Dzień po dniu

31 maja 2020

Niech zstąpi Duch Twój i odnowi ziemię...

Różne są dary łaski, lecz ten sam Duch...

DziÅ› przyzywamy CiÄ™ - Duchu ÅšwiÄ™ty przyjdź...
Dziś zgromadź nas we wspólnocie z Jezusem...
Odnawiaj oblicze ziemi - zapal ogień miłości...
Przyjdź Duchu Święty - prowadź nas w prawdzie...

Pokój wam! Jak Ojciec Mnie posłał, tak i Ja was posyłam...
Weźmijcie Ducha Świętego...

Duch ÅšwiÄ™ty dziaÅ‚a, jak chce, kiedy chce i gdzie chce; my oddajemy samych siebie, nie zamierzajÄ…c oglÄ…dać widocznych rezultatów. Wiemy tylko, że nasze oddanie siÄ™ jest konieczne... Idźmy naprzód, dajmy z siebie wszystko, ale pozwólmy, aby to On uczyniÅ‚ nasze wysiÅ‚ki tak owocnymi, jak Jemu siÄ™ podoba. Dla podtrzymania żywego żaru misyjnego potrzebne jest gÅ‚Ä™bokie zaufanie do Ducha ÅšwiÄ™tego, ponieważ «Duch przychodzi z pomocÄ… naszej sÅ‚aboÅ›ci». Jednakże takie ofiarne zaufanie musi znaleźć pokarm i dlatego powinniÅ›my wzywać Go nieustannie. On może uleczyć to wszystko, co nas osÅ‚abia w wypeÅ‚nianiu zadania misyjnego. To prawda, że zaufanie do niewidzialnego może przyprawić o zawrót gÅ‚owy: przypomina zanurzenie siÄ™ w morzu, gdy nie wiemy, co nas spotka. Ja sam doÅ›wiadczyÅ‚em tego wielokrotnie. Lecz nie ma wiÄ™kszej wolnoÅ›ci od tej, by pozwolić siÄ™ prowadzić Duchowi, rezygnujÄ…c z kalkulowania i kontrolowania wszystkiego, oraz pozwolić, aby On nas oÅ›wiecaÅ‚, prowadziÅ‚ nas, kierowaÅ‚ nami i pobudzaÅ‚ nas tak, jak On pragnie. On dobrze wie, czego potrzeba w każdej epoce i w każdym momencie. Oznacza to być pÅ‚odnymi w sposób tajemniczy!

Franciszek


Magdalena Jaroszewicz
Kiedy 21 lat temu wybrałam Jezusa jako Pana mojego życia, zaufałam Mu, zdając sobie sprawę, że nie ma innej Drogi do Szczęścia, Radości, ZBAWIENIA. Jedynie ta Droga jest Prawdą, która doprowadzi mnie do Nieba.

WiedziaÅ‚am jednak, że jest to droga trudna. W konfrontacji z rzeczywistoÅ›ciÄ…, o wÅ‚asnych siÅ‚ach nie daÅ‚abym rady zrobić „nawet jednego kroku” jako uczeÅ„ Chrystusa. Jak napisaÅ‚ Jerzy Liebert w wierszu „Jeździec”: „uczyniwszy na wieki wybór, w każdej chwili wybierać muszÄ™”. Jezus o tym wie i dlatego daje mi swojego Ducha, abym mogÅ‚a wybierać Go każdego dnia, każdej godziny, a nawet każdej minuty, bo nieraz wÅ‚aÅ›nie te minuty mogÄ… decydować o naszym upadku lub powstaniu.

OpowiedziaÅ‚am siÄ™ za Jezusem Moim Panem i caÅ‚y czas stojÄ™ u Jego boku. „To On jest mojÄ… tarczÄ… i siÅ‚Ä…, dlatego siÄ™ nie zachwiejÄ™”.

Jestem człowiekiem słabym i grzesznym, dlatego tak bardzo potrzebuję Ducha Świętego, który daje mi siłę wybierać Chrystusa każdego dnia, daje mi gorliwość szukania Go i łaskę Spotykania się z Nim, daje miłość do tych, których trudno kochać, przebaczenie tam gdzie czuję się zraniona oraz radość z bycia Umiłowanym Dzieckiem Boga Ojca.

To dzięki Duchowi Świętemu doświadczam Miłości Bożej, czuję się kochana przez Boga.

Jednym z owoców Ducha ÅšwiÄ™tego jest pokój, który jest w moim sercu, pokój z niczym nieporównywalny i radość, która daje nadziejÄ™, wskrzesza miÅ‚ość, uzdalnia do przebaczenia. Nie muszÄ™ siÄ™ bać …

Duch Święty jest Ożywicielem. Dzięki Niemu moja wiara jest żywa, mam relację z żywym Bogiem, wiem w Kogo wierzę, komu zaufałam.

Modlę się do Ducha Świętego przed pracą, spotkaniami, rozmowami, decyzjami, prosząc Go o światło, miłość, mądrość, męstwo, roztropność.
Proszę Go, aby dawał mi siły do pokonywania wyzwań i trudów każdego dnia. I On daje te siły, daje światło, ukojenie, pocieszenie, pokrzepienie, odwagę, radość, gorliwość. Pokazuje sens różnych wydarzeń, nieraz bardzo trudnych i bolesnych.

W wigiliÄ™ ZesÅ‚ania Ducha ÅšwiÄ™tego Papież Franciszek zachÄ™caÅ‚, abyÅ›my każdy poranek witali sÅ‚owami: „Przyjdź, Duchu ÅšwiÄ™ty, przyjdź do mojego serca, przyjdź w mój dzieÅ„”.

PrzeÅ‚omowe w mojej przyjaźni z Duchem ÅšwiÄ™tym zawsze byÅ‚y „lekcje Prawdy, burzenie moich iluzji, domków na piasku. Moim ulubionym powiedzeniem jest „stawajmy w prawdzie”. Wcale nie jest to Å‚atwe, bo czÅ‚owiek ma takÄ… naturÄ™, że lubi siÄ™ oszukiwać, brnie w kÅ‚amstwa, które sobie wymyÅ›la lub które inni ludzie mu wmówiÄ…, kÅ‚amstwa o sobie, o Bogu, ludziach, Å›wiecie. Oszukujemy siÄ™, bo za wszelkÄ… cenÄ™ próbujemy utrzymać status swojego dobrego wizerunku i równie dobrego samopoczucia. Za wszelkÄ… cenÄ™, idÄ…c na różne kompromisy, chcemy osiÄ…gnąć tzw. „Å›wiÄ™ty spokój”, ale zamiast tego mamy „wieczny niepokój”. PrzyjÄ™cie prawdy o sobie jest trudne – to temat na oddzielny artykuÅ‚ – ale wÅ‚aÅ›nie to jest Droga do pogodzenia siÄ™ ze sobÄ…, Å›wiatem, ludźmi, Bogiem i zaakceptowania siebie i caÅ‚ego swojego życia, co w konsekwencji przynosi upragniony POKÓJ w sercu.

Åšw. Jan PaweÅ‚ II zapytany kiedyÅ› przez Andre Frossarda o najważniejsze dla niego zdanie w PiÅ›mie ÅšwiÄ™tym odpowiedziaÅ‚: „Poznacie prawdÄ™, a prawda was wyzwoli" (J8, 32) I dodaÅ‚: „Cóż jest warta miÅ‚ość bez prawdy?".

Zgadzam siÄ™ z Nim w 100%. Jeżeli kocham i zależy mi na drugiej osobie, to nie mogÄ™ jej oszukiwać lub milczeć, kiedy dzieje siÄ™ z niÄ… „coÅ› zÅ‚ego". Nieraz jednak „prawdÄ…" można „zabić" drugiego czÅ‚owieka, dlatego tak ważne jest poÅ‚Ä…czenie prawdy z miÅ‚oÅ›ciÄ….

Na koniec chciaÅ‚abym przybliżyć postać niesamowitego kapÅ‚ana – ks. Krzysztofa Grzejszczyka – proboszcza parafii Å›w. Huberta w Zalesiu Górnym, który 21 lat temu „przyprowadziÅ‚ mnie” do Ducha ÅšwiÄ™tego, choć wtedy jeszcze nawet o tym nie wiedziaÅ‚. Po prostu byÅ‚ narzÄ™dziem w rÄ™kach Boga, dzielnym współpracownikiem Ducha Jezusa Chrystusa, którego sÅ‚uchaÅ‚ i zwyczajnie, a zarazem nadzwyczajnie wypeÅ‚niaÅ‚ Jego wolÄ™.

Miałam to szczęście być świadkiem Jego niesamowitej pracy Apostolskiej przez wszystkie te lata. Parafie w których pracował zawsze tętniły życiem wspólnot, które ewangelizowały z mocą i siłą Ducha Świętego. W Zalesiu jest również wiele wspólnot, w których Duch Jezusa Chrystusa uzdalnia ich do autentycznej miłości, radości i niesienia Dobrej Nowiny wszędzie tam, gdzie jeszcze panują mroki zła.

To wÅ‚aÅ›nie ksiÄ…dz Krzysztof nauczyÅ‚ mnie modlitwy do Ducha ÅšwiÄ™tego, którÄ… odmawiam codziennie (poniżej). Zawsze byÅ‚ kapÅ‚anem bardzo wymagajÄ…cym, który nigdy nie baÅ‚ siÄ™ mówić prawdy, w duchu miÅ‚oÅ›ci, ponieważ zbawienie czÅ‚owieka zawsze byÅ‚o dla niego najważniejsze. Jest Pasterzem, który szuka swoich owiec, troszczy siÄ™ o nie, bo bardzo mu na nich zależy. A do tego ma tak wielkie poczucie humoru że hej :), jedyne w swoim rodzaju. Jest dla mnie „UÅ›miechem Pana Boga”, któremu bardzo dziÄ™kujÄ™ za dar tego wspaniaÅ‚ego kapÅ‚ana.

Modlitwa do Ducha Świętego:
Duchu Święty, który oświecasz serca i umysły nasze, dodaj nam ochoty i zdolności, aby nasza nauka i praca były dla nas z pożytkiem doczesnym i wiecznym. Przez Chrystusa, Pana naszego. Amen.

TAJEMNICA ŚWIĘTOŚCI (kard. Desiré-Felicien-François-Joseph Mercier)
Pragnę ci wyjawić tajemnicę świętości i szczęścia. Codziennie przez 5 minut zatrzymaj twoją wyobraźnię, zamknij oczy na wszystko, co podpada pod zmysły, zamknij uszy na wszystkie odgłosy świata tak, abyś mógł się ukryć w sanktuarium swej duszy, która jest świątynią Ducha Świętego i przemów do tego Ducha Świętego słowami:

„O Duchu ÅšwiÄ™ty, duszo mej duszy, uwielbiam CiÄ™.
Oświecaj, kieruj, wzmacniaj i pocieszaj mnie.
Powiedz mi, co mam czynić i rozkaż mi to wykonać.
Poddaję się chętnie wszystkiemu, co ode mnie zażądasz,
pragnę przyjąć wszystko, co na mnie dopuścisz,
daj mi tylko poznać Twoją świętą wolę. Amen".

Jeżeli to spełnisz, wtedy życie twoje będzie szczęśliwe i radosne. Znajdziesz pociechę nawet wśród cierpienia. Otrzymasz łaskę na miarę twoich trudności i siłę do zniesienia ich i tak dojdziesz pełen zasług do bram niebieskich. Takie poddanie się Duchowi Świętemu jest tajemnicą świętości.

Modlitwa do Ducha Świętego Małej Arabki (bł. Marii od Jezusa Ukrzyżowanego):
Duchu Święty - natchnij mnie,
Miłości Boża - pochłoń mnie,
Na właściwa drogę - zaprowadź mnie.
Maryjo Matko, spojrzyj na mnie,
z Jezusem błogosław mnie:
Od wszelkiego złego,
od wszelkiego złudzenia,
od wszelkiego niebezpieczeństwa,
zachowaj mnie. Amen.

Brak komentarzy: