poniedziałek, 4 maja 2020

Dzień po dniu

4 maja 2020

Boga żywego pragnie moja dusza...

Ja jestem dobrym pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają...

Jesteśmy wspólnotą uczniów Jezusa - mamy Pasterza...
Gromadzi nas we wspólnocie - jest z nami zawsze...
Jego Duch ożywia nas i jednoczy - pobudza do miłości...
Mamy misję w świecie - aby ludzie poznali Boga...

 Życie moje oddaję za owce...

 Wyznawać, że Duch Święty działa we wszystkich, to uznać, że stara się On przeniknąć każdą ludzką sytuację i wszystkie społeczne więzi: «Duch Święty dysponuje nieskończoną inwencją, właściwą dla boskiego umysłu, i znajduje sposoby, by rozwiązać węzły ludzkich spraw, łącznie z tymi najbardziej złożonymi i nieprzeniknionymi». Ewangelizacja jest powiązana z działaniem Ducha. Sama tajemnica Trójcy Świętej przypomina nam, że zostaliśmy stworzeni na obraz Bożej komunii, dlatego nie możemy się zrealizować ani zbawić o własnych siłach. Z serca Ewangelii poznajemy wewnętrzną więź między ewangelizacją i promocją człowieka, która powinna z konieczności wyrazić się i umocnić w całej działalności ewangelizacyjnej. Przyjęcie pierwszego orędzia, zapraszającego do tego, byśmy pozwolili się kochać Bogu i kochali Go miłością, którą On nam komunikuje, wywołuje w życiu osoby i jej działaniach pierwszą i podstawową reakcję: pragnąć, szukać i mieć na sercu dobro innych.
Franciszek

Brak komentarzy: