niedziela, 6 czerwca 2010

Dzień po dniu

6 czerwca 2010

Młodzieńcze, tobie mówię wstań!

Pewna niewiasta miała dorastającego syna, który miał chroniczne kłopoty ze wstawaniem. Zawsze zasypiał i spóźniał się do szkoły. W wakacje wyjechał na rekolekcje oazowe i coś bardzo głęboko przeżył. Mówił, że odkrył Biblię jako słowo Boże i wszedł na drogę nawrócenia. Czytał codziennie Pismo święte i chodził codziennie na Eucharystię. Miał jednak nadal kłopoty z wstawaniem. Pewnego razu rano mama wchodzi do jego pokoju, a on rozwalony na łóżku śpi.
Dotyka go delikatnie budząc mówi: Młodzieńcze, tobie mówię wstań. On nawet nie otworzył oka, ale przytomnie odpowiedział: Niewiasto, jeszcze nie nadeszła godzina moja.
Ta opowiastka mówi, jak można stosować słowo Boże w życiu i to w sposób dialogowany.
Proponuję ci, abyś obejrzał film WYSPA rosyjskiego reżysera Pawła Łungina. Film ukazuje życie mnichów prawosławnych, ich relację, historię jednego z nich, dialogi bardzo charakterystyczne - przeniknięte słowem Bożym. Film godny obejrzenia.

Dziś dokonała się beatyfikacja ks. Jerzego Popiełuszki.
Niestety nie mogłem być na uroczystości.
Ktoś musiał pozostać w parafii, aby posługiwać tym, którzy przyszli na msze.
W międzyczasie zerkałem na TV i sam moment ogłoszenia, zaraz na początku Mszy i radosne Alleluja uchwyciłem.
Bardzo się cieszę, że Jurek jest tak uhonorowany przez Kościół.
Przecież my wszyscy jesteśmy powołani do świętości.
Jest wielu świętych nie ogłoszonych - anonimowych.
Wczoraj znalazłem stare zdjęcie w moich zbiorach - zdjęcie z czasów kleryckich - zdjęcie Jurka i moje i jeszcze dwaj inni koledzy. Zdjęcie nienadzwyczajne - ja jestem niepodobny do siebie - zdjęcie było robione chyba w roku 1968.

Dziś wyniesiony na ołtarze - błogosławiony i to krótkie przesłanie ZŁO DOBREM ZWYCIĘŻAJ.
Ciągle aktualne.
On tego nie wymyślił.
To Św. Paweł - Rz 12, 21.
On tym żył i głosił - i to pozostało.

Jezus wzywa nas, abyśmy powstali - Wstań, przed tobą długa droga.
Ale to usłyszał Eliasz.
Poszukaj w Biblii i odczytaj w kontekście.

Brak komentarzy: