czwartek, 5 kwietnia 2012

Dzień po dniu

5 kwietnia 2012


Duch Pana Boga nade mną,
bo Pan mnie namaścił.
Posłał mnie, by głosić dobrą nowinę ubogim.

Wielki Czwartek to Jezus Kapłan namaszczony Duchem Świętym wypełnia wolę Ojca.
Rozpoczyna się misterium męki Jezusa - wieczerza paschalna...
Jezus składa ofiarę swojego życia oddając się uczniom - jako Chleb i Wino...
Ten chleb to Ciało moje...
Ten kielich z winem to Krew moja...

Najpierw w Nazarecie Bóg staje się człowiekiem przez zgodę Maryi i za sprawą Ducha Świętego...
Teraz w Wieczerniku Jezus czyni się Chlebem i Winem...
Dziś słowa prezbitera i moc Ducha Świętego sprawia, że chleb staje się Ciałem Chrystusa, a wino Jego Krwią...

Dziś dziękuję za Eucharystię - ofiarę Jezusa i obecność... jestem z wami...
Dziś dziękuję za dar kapłaństwa - powołanie mnie do służby niezwykłej...
Dziękuję dziś za ludzi, którym mogłem usługiwać przez lata całe...
Dziś dziękuję za Ciebie...

2 komentarze:

Anonimowy pisze...

Dziękujemy Księze za Ciebie

Anonimowy pisze...

Dziękuję Ci Księże Romanie za Twoje kapłaństwo i charyzmę słowa. Wiem,że w obliczu mocy Ducha Świętego nic nie możemy zrobic ale tez wierzę że Bóg chce mieć wolnego sługę nie pajaca na sznurkach,i że bez Twojego TAK nie było by tak jak jest.Dziękuję za to że przez Ciebie Bóg przemówił również do mnie. Teraz po 30 zgoła latach od czasu jak usłyszalem pierwszy raz słowa wypowiedziane przez Ciebie w Marysinie Wawerskim chciałem podziękować za Twoje TAK wobec Boga i dać świadectwo że może owoc długo kiełkuje ale za to daje plon, mój najstarszy syn został zakonnikiem jest już po postulacie i zaczął studia w seminarium,chce być tak jak Ty sługą Boga, kto wie czy nie pójdzie śladami mojego pierwszeo moderatora:) Bóg zapłać Księże Romanie
Sławek