środa, 4 marca 2009

Dzień po dniu

4 marca 2009

Wszystko uznaję za stratę ze względu na najwyższą wartość poznania Chrystusa Jezusa, Pana mojego.
...zostałem zdobyty przez Chrystusa Jezusa.

Gdy człowiek spotka Jezusa jak Szaweł pod Damaszkiem dokonuje się w jego życiu przewartościowanie, istna rewolucja.
Jezus staje na czele wartości, jak Król na tronie.
Wszystkie inne wartości zostają uporządkowane według ewangelicznego kodyfikatora.
Tak było u Szawła. Był gorliwym prześladowcą chrześcijan, co było w oczach Sanhedrynu cenne. Teraz staje się gorliwym apostołem pogan.
Życie jego było ukierunkowane, aby być sprawiedliwym poprzez przestrzeganie prawa - teraz usprawiedliwienie dokonuje się w nim przez wiarę w Jezusa.

Człowiek ochrzczony często dziś odchodzi niepostrzeżenie prowadząc życie na styl pogański. Jesteśmy pod dużym wpływem laickości, relatywizmu i hedonizmu. Mamy swoje pasje, budujemy swoje życie według naszych projektów. Bóg w naszym życiu jest albo na marginesie, albo nieobecny. Nie rozumiemy sensu wymagań moralnych. Kościół postrzegamy jako instytucję, która nas ogranicza, albo wręcz nam zagraża. Świat i jego namiętności nadaje kształt naszemu życiu.

Dziś każdemu z nas potrzeba nowego spotkania z Jezusem.
Spotkania, które zwali nas z nóg - jak Szawła pod Damaszkiem.
Spotkania, które otworzy nam oczy - poznamy, jak bardzo zabrnęliśmy w zaułek życia, który jest pusty i ślepy.
Potrzeba nam spotkania, który otworzy nas na Miłość, którą Bóg nas kocha.
W jej świetle widać wyraźnie fałsz i prawdę, dobro i zło.

Ewangelizacja ochrzczonych to nagląca sprawa w świecie chrześcijańskim.
Nowe doświadczenie Chrystusa budzi z letargu, wyprowadza z ciemności, oświeca prawdą i nasyca miłością.
Stać się uczniem Chrystusa, wejść na Jego drogę, podążać w kierunku Golgoty, aby przeżyć Paschę Jezusa.
To droga Wielkiego Postu.

Jak Mnie umiłował Ojciec,
tak Ja was umiłowałem.
Trwajcie w miłości Mojej.

To jest moje przykazanie,
abyście się wzajemnie miłowali,
tak jak Ja was umiłowałem.

Wy jesteście przyjaciółmi moimi,
jeżeli czynicie to, co wam przykazuję.

Ja was wybrałem i przeznaczyłem was na to,
abyście szli i owoc przynosili i by owoc wasz trwał.









Brak komentarzy: