niedziela, 19 czerwca 2011

Dzień po dniu

19 czerwca 2011

Tak Bóg umiłował świat...

Niewidzialny, niepojęty Bóg objawia ludziom swoje istnienie...
Daje się poznać jako Elohim, Bóg i Stwórca nieba i ziemi...
Adonai, to Bóg Abrahama, Izaaka i Jakuba...
Jahwe - Jestem Który Jestem - objawia swoje Imię na pustyni - jedyny Bóg...

Abba - Ojciec Jezusa Chrystusa...
Ja i Ojciec jedno jesteśmy...
Kto Mnie widzi, widzi Ojca...
Innego Parakleta da wam, aby z wami był na zawsze, Ducha Prawdy...

Jezus objawia nam Ojca, miłosiernego, dobrego, który nie chce naszej zguby...
Mówi o Duchu Prawdy, który po Nim przyjdzie i będzie dokonywał w sercach ludzkich dzieła zbawienia...
On, Jezus - Pan i Zbawca, Syn Boży, Mesjasz prawdziwy...

Ojciec, Syn i Duch Święty...

Boże, po stokroć święty, mocny i uśmiechnięty -
Iżeś stworzył papugę, zaskrońca, zebrę pręgowaną -
kazałeś żyć wiewiórce i hipopotamom -
teologów łaskoczesz chrabąszcza wąsami -

dzisiaj, gdy mi tak smutno i duszno, i ciemno -
uśmiechnij się nade mną

ks.Jan Twardowski

Brak komentarzy: