niedziela, 9 lutego 2014

Dzień po dniu

9 lutego 2014   

 Postanowi­łem bowiem, będąc wśród was, nie znać niczego więcej, jak tylko Jezusa Chrystusa, i to ukrzyżowanego.


Co to znaczy znać Jezusa Chrystusa i to ukrzyżowanego?...
Czy można umysłem poznać Jezusa tak naprawdę?...
Czy można spotkać dziś Jezusa tak jak dawniej Jego uczniowie?...
Czy wiara jest ideologią czy doświadczeniem misterium Miłości?...

Trzeba dziś słuchać Słowa i być otwartym na świadków...
Trzeba otworzyć się na miłość, która od Boga pochodzi...
On posłał Syna i można Go spotkać dziś...
Trzeba szukać i być otwartym na niespodzianki...

Jestem posłany jako misjonarz do ludzi...
Mam być solą czyli miłością, która nadaje smak życiu...
Mam być światłem, czyli prawdą, która niesie wyzwolenie....
Moje życie ma przynosić chwałę Ojcu w niebie...

Nikt nie może od nas żądać, abyśmy spychali religię w tajemniczą przestrzeń wewnętrzną człowieka, bez żadnego jej wpływu na życie społeczne i narodowe, bez troski o kondycję instytucji społeczeństwa obywatelskiego, bez wypowiadania się na temat wydarzeń, które interesują obywateli.
Evangelii Gaudium 183 

Brak komentarzy: