czwartek, 13 listopada 2014

dzień po dniu

13 listopada 2014

Niegdyś dla ciebie nieużyteczny, teraz właśnie i dla ciebie, i dla mnie stał się on bardzo użyteczny. Jego ci odsyłam; ty zaś jego, to jest serce moje przyjmij do domu...

Filemon chrześcijanin i Onezym jego niewolnik powraca...
Najpierw okradł pana i zbiegł - teraz wraca jako chrześcijanin...
Przebacz i przyjmij go, jak mnie - mówi Paweł, który utożsamia się z Onezymem...
Powrót do domu niewolnika - to nie takie łatwe...

Niezwykłe wydarzenie zapisane jako słowo Pana dla nas...
Bardzo krótki list, bardzo osobisty i o nas, aby Królestwo rosło w nas...
Nieraz staję przed takimi dylematami, które wprowadzają mnie w paschę Jezusa...
Muszę pokonać w sobie hardość, aby przełknąć i przytulić w uścisku przebaczenia i przyjęcia...

Ja jestem Filemonem i ty, ale też jestem Onezymem i ty też...
Wszyscy potrzebujemy łaski Ducha Świętego i miłosierdzia Pana...
Nasze relacje chore i pogmatwane potrzebują wyprostowania...
Duch przychodzi z pomocą - rozejrzyj się w pobliżu, Onezym czeka...

Oto bowiem królestwo Boże jest pośród was...

Brak komentarzy: