piątek, 8 lutego 2008

Dzień po dniu

8 lutego 2008

Oto mój Sługa, którego podtrzymuję,
Wybrany mój, w którym mam upodobanie.
Sprawiłem, że Duch mój na nim spoczął;
on przyniesie narodom Prawo.

Izajasz zapowiada przyjście kogoś, kto będzie sługą Jahwe, napełniony Duchem wypełni misję zleconą przez Boga. Wiemy, że tu chodzi o Mesjasza - Jezusa, który posłany przez Ojca wypełnia misję zbawienia świata. Jezus jest ukazany tu jako Sługa Jahwe. Ta prawda przebija sie w wielu tekstach biblijnych. Jezus ukazuje siebie jako tego, który przyszedł służyć.

Gdy mówimy o misji ewangelizacyjnej Kościoła i zaangażowaniu konkretnych ludzi w tę misję, to postrzega się ją jako służbę Bożą, jako służbę miłości. Człowiek, który angażuje się w tę misję jest sługą, na wzór Jezusa, który przyszedł, nie żeby Mu służono, ale aby służyć i dać swoje życie na okup za wielu. Taka postawę ma mieć ewangelizator - człowiek oddany ewangelizacji.
Trzeba o tym pamiętać i tak formować ludzi, którzy chcą angażować się w ewangelizację. Duch służby i miłości ma być rysem charakterystycznym ludzi oddanych sprawie ewangelizacji.

Brak komentarzy: