niedziela, 27 kwietnia 2008

Dzień po dniu

27 kwietnia 2008

Kiedy swej drogi już nie widzę
Wciąż nową mam pod sobą przepaść
Gdy ciemność staje się mym światłem
Naucz mnie woli Ojca szukać

W Ogrójcu moim czuwaj ze mną
Strach i samotność zwalczyć pomóż
Podpowiedz, jak wbrew swoim lękom
Do Nieba trafić jak do domu

Krzyż Swój mi dałeś za drogowskaz
Serca przed włócznią nie schowałeś
Przebite gwoźdźmi Twoje stopy
Drogę przede mną wydeptały

Choć wciąż się gubię w niewiadomych
Gdy sama nie rozumiem siebie
Drogę obieram i świadomie
Po ranach mych idę do Ciebie

Wiersz ten "zrodził się" niedawno, cztery dni temu - Dagmara przesłała mi go, więc tu go umieszczam. Bardzo mi się podoba. Wyraża stan ducha człowieka, który przez ciemności idzie za Jezusem całkowicie Mu ufając.
Kiedyś Matka Angelika powiedziała:" Wiara to życie w ciemności, to kroczenie śladami Kogoś, kogo nie można zobaczyć, i kochanie Kogoś, kogo nie można dotknąć. Dla jednych to absurd, dla innych cud."

+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Pana Chrystusa miejcie w sercach za Świętego...
...W owym dniu poznacie, że Ja jestem w Ojcu moim, a wy we Mnie i Ja w was.

Serce człowieka jest świątynią Boga.
Gdy aktem wiary uznajemy Jezusa za naszego Pana i Zbawcę, i zapraszamy, aby wszedł do naszego życia; serce nasze wypełnia się obecnością Jezusa i rzeczywiście staje się domem Boga.
Doświadczenie pustki wewnętrznej jest prowokacją i przywoływaniem kogoś, jest dyskomfortem, bo głębia naszego istnienia, "serce" jest stworzone i przeznaczone, aby w nim zamieszkał Bóg.
Mieć Jezusa za Świętego, to "uznawać" Go jako Boga i pozwolić Mu zająć miejsce na "tronie" naszego życia.
Człowiek wówczas odnajduje się przez Jezusa w relacji do Ojca, który jest jedno z Jezusem.
I chociaż idziemy przez doczesność, przez ten świat śladami Jezusa, który prowadzi nas do Domu Ojca, to jednocześnie doświadczamy jedności z Ojcem, który w nas przebywa przez to, że Jezus jest naszym Panem i Zbawcą.
A w tym wszystkim jest Duch Święty, który sprawia, że możemy wyznawać, że "Jezus jest Panem" i wołać: Abba - Ojcze.
Jezus odchodząc do Ojca nie zastawia nas sierotami, zapowiada Ducha Prawdy, Pocieszyciela, który już jest z nami i bedzie wspierał nas, bo słabi jesteśmy.
Duch Świety jest obecny w Kościele - jest duszą Kościoła, jednoczy nas i prowadzi - obdarza nas darami i charyzmatami, które służą dla wspólnego dobra.
Za dwa tygodnie będzie Pięćdziesiętnica czyli Zesłanie Ducha Świętego.
Dziś już rozpoczynamy przygotowanie, Jezus zapowiada i objawia Ducha Świętego - Parakleta, Ducha Prawdy i chociaż nowenna rozpocznie sie 2 maja, to jednak już dziś możesz modlić się i przyzywać...
Przyjdź Duchu Święty
napełnij serca Twoich wiernych
i zapal w nich ogień Twojej miłości.



Brak komentarzy: