niedziela, 9 maja 2010

Dzień po dniu

9 maja 2010

A Paraklet, Duch Święty,
którego Ojciec pośle w moim imieniu,
On was wszystkiego nauczy
i przypomni wam wszystko,
co Ja wam powiedziałem.

Amnezja jest chorobą dziś wielu.
Jakoś łatwo zapominamy.
Nie pamiętamy oczywistych wydarzeń,
cośmy wczoraj mówili, jak oceniali ludzi;
nie pamiętamy ustaleń, zobowiązań...
Już nie pamiętamy jak było przed 1989 roku...
Już nie pamiętamy jak było przed 10 kwietnia...
Tracimy pamięć i już nie wiemy kim jesteśmy.

Uczniowie Jezusa gdy w piątek zabrano Pana, osądzono i przybito do krzyża - wszystko się w nich zawaliło.
Świat się ich zawalił.
Jezus przecież im mówił, że ma tak być i musi tak być...
Oni rozbici, przestraszeni siedzieli zamknięci z obawy przed Żydami.
Jezus przychodzi, aby ich odbudować i daje im Ducha Świętego, Ducha Prawdy, aby poznali i zrozumieli całą prawdę.

Potrzebujemy dziś Ducha Świętego.
Aby nasza wiara była prawdziwa...
Aby nie była tylko pobożnością, obrzędem, ale poznaniem sensu, otwarciem się na prawdę...
Aby nasza wiara była relacją z Jezusem i Ojcem w Duchu Świętym.
Aby wiara była uzbrojona w miłość i przebaczenie...
Aby wiara nasza obejmowała spojrzeniem świat, wydarzenia, historię, pamięć i zrozumienie...

Jeśli Mnie kto miłuje,
będzie zachowywał moją naukę,
a Ojciec mój umiłuje go
i przyjdziemy do niego,
i mieszkanie u niego uczynimy.




Brak komentarzy: