wtorek, 14 lipca 2015

Dzień po dniu

14 lipca 2015

Ożyje serce szukających Boga...

Uciekł więc Mojżesz przed faraonem...

Egipt, niewola - to moje życie, jestem grzesznikiem...
Mojżesz ocalał przez wodę i rósł na dworze faraona...
Jestem jak Mojżesz - nie wiem kim jestem - uciekam...
Zostałem odrzucony - ktoś czyha na moje życie...

Ocalenie, zagubienie, samotność i odrzucenie...
To historia mojego życia - to historia Boga we mnie...
Niewidzialny Bóg jest reżyserem wydarzeń, historii...
Jestem na pustyni u obcych jak intruz - pusto i ciemno...

To nie koniec - historia idzie dalej...
Mojżesz jest bohaterem wielkich wydarzeń...
Nie wie kim jest - Bóg go widzi i  zna...
Błąka się po omacku - Bóg czeka i przychodzi...

Jezus począł czynić wyrzuty miastom, w których najwięcej Jego cudów się dokonało, że się nie nawróciły...  

Każdy człowiek jest stworzony z miłości, uczyniony na Boży obraz i podobieństwo. To stwierdzenie ukazuje nam ogromną godność każdej osoby ludzkiej, która «nie jest tylko czymś, ale kimś. Jest zdolna poznawać siebie, panować nad sobą, w sposób dobrowolny dawać siebie oraz tworzyć wspólnotę z innymi osobami.  
Laudato si 65    

Brak komentarzy: