niedziela, 3 maja 2009

Dzień po dniu

3 maja 2009

Ja jestem dobrym pasterzem i znam owce moje, a moje Mnie znają,
podobnie jak Mnie zna Ojciec, a Ja znam Ojca.

Dziś niedziela dobrego pasterza.
Tym pasterzem jest Jezus Chrystus.
Pasterz daje życie swoje za owce.
Tak się stało na krzyżu.
Pasterz zna swoje owce - zna ciebie i mnie...
Przenikasz i znasz mnie, Panie.
Ty wiesz, kiedy siadam i wstaję.
Z daleka przenikasz moje zamysły,
widzisz moje działanie i mój spoczynek
i wszystkie moje drogi są Ci znane.
Pasterz gromadzi owce w jednej owczarni.
Ale ma inne owce, które chce przyprowadzić do swojej owczarni.
Wszyscy ludzie są Mu znani - wszystkich miłuje,
za wszystkich oddał życie na krzyżu i wszystkich chce zgromadzić blisko siebie.
Wszystkich chce obdarować obfitością życia.
Jezus jest zwycięskim pasterzem, pokonał śmierć - zmartwychwstał, żyje i jest obecny we wspólnocie swoich uczniów.
Jezus pokonał grzech.
Wszystkie grzechy świata zostały przybite do krzyża.
Jezus daje nam Ducha Świętego, abyśmy żyli według Ducha i pokonywali naszego przeciwnika,który nieustannie kusi nas i wystawia na próbę, aby nas zwieść.

Dziś ogarniamy modlitwą pasterzy Kościoła.
Z wdzięcznością modlimy się za Benedykta XVI, za biskupów i prezbiterów.
Wspieramy modlitwą diakonów, którzy za kilkanaście dni staną się prezbiterami.
Szczególnie modlimy się za Piotra Marchalewskiego.
Modlimy się o nowe powołania do służby Bożej w Kościele.

Ja też chcę dziś dzięki składać Bogu,
bo wezwał mnie po imieniu
i obdarował łaską Ducha Świętego dla posługi prezbitera.
Proszę dziś każdego - ciebie - o modlitwę za mnie,
abym był wierny powołaniu
i służył z całym oddaniem Chrystusowi i Kościołowi.

Brak komentarzy: