środa, 27 maja 2009

Dzień po dniu

27 maja 2009

Celem wychowania chrześcijańskiego jest osiągnięcie, przy pomocy Ducha Świętego, miary wielkości według Pełni Chrystusa.
Człowiek osiąga ją wtedy, gdy naśladując Go i mając udział w Jego miłości, przemienia całe swe życie w służbę miłości, ofiaruje Bogu duchową, przyjemną Mu ofiarę i służy braciom.
Służba miłości jest najgłębszym sensem każdego powołania.
Jan Paweł II

Te słowa Jana Pawła II trzeba rozważyć w te dni, gdy oczekujemy zesłania Ducha Świętego.
Duch Święty odgrywa ważną rolę w naszym wychowaniu chrześcijańskim, a więc takim ukształtowaniu naszej osobowości, aby upodobnić się do Chrystusa.
Wszystkie powołania są zakorzenione w powołaniu Jezusa i mają wymiar kościelny, wspólnotowy. Jezus posłany przez Ojca zrealizował swoje powołanie.
Teraz misję podejmuje Kościół, a rozpoczyna się ona w poranek Pięćdziesiątnicy.

Nie wystarczy skończyć studia i rozpocząć pracę.
Jest coś więcej dla chrześcijanina, który wszczepiony w Chrystusa przez chrzest istnieje w wielkiej wspólnocie, która ma misję w świecie.
Moje powołanie które odkrywam, podejmuję i realizuję jest drogą mojego życia i sensem, który upodobnia mnie do Chrystusa.
To jest moje powołanie do świętości.
Być sługą miłości - to jest to, do czego jesteśmy powołani jako małżonkowie, osoby konsekrowane, prezbiterzy, czy osoby żyjące samotnie.
Bóg jest miłością - dlatego nasze życie może się tylko zrealizować w ten sposób.
Duch Święty jest Duchem Miłości.
To On mnie wychowuje i nadaje kształt człowieka na miarę Pełni Chrystusa.

Przyjdź Duchu Święty
napełnij serca Twoich wiernych
i zapal w nich ogień Twojej miłości.

Brak komentarzy: