czwartek, 28 maja 2009

Dzień po dniu

28 maja 2009

Ojcze święty, nie tylko za nimi proszę, ale i za tymi, którzy dzięki ich słowu będą wierzyć we Mnie; aby wszyscy stanowili jedno, jak Ty, Ojcze, we Mnie, a Ja w Tobie, aby i oni stanowili jedno w Nas, aby świat uwierzył, żeś Ty Mnie posłał.

Ta modlitwa Jezusa za uczniów, za nas jest ponad czasowa.
Jest też głębokim wezwaniem dla nas.
W świecie chrześcijańskim jest wielość wyznań, kościołów, denominacji i wspólnot kościelnych.
Rozłam jest wielką raną na Ciele Chrystusa, którym jest Kościół.
Z jednej strony są dążenia ekumeniczne, aby budować relacje zmierzające do jedności.
Ludzie różnych wyznań spotykają się, modlą się, prowadzą dialog teologiczny, zbliżają się do siebie.
Ale jednocześnie powstają nowe rozłamy - choćby w świecie reformacji jest już tyle wolnych kościołów i coraz to nowe powstają. A często odłączają się od kościoła katolickiego wspólnoty tworząc nowy niezależny.
Dziś gdy wołamy o Ducha Świętego uświadamiamy sobie, że jest On Duchem jedności.
On jednoczy wszystkich, którzy tworzą rodzinę Bożą.
Mamy troszczyć się o jedność.
Jedność w naszych rodzinach, naszych wspólnotach, naszych parafiach - w całym Kościele.

Niech Duch Święty przemieni nas wewnętrznie swoimi darami i stworzy w nas serce nowe, abyśmy mogli podobać się Tobie i wypełniać Twoją wolę.

Przyjdź Duchu Święty
napełnij serca Twoich wiernych
i zapal w nich ogień Twojej miłości.

ABY BYLI JEDNO

Brak komentarzy: