czwartek, 19 grudnia 2013

Dzień po dniu

19 grudnia 2013

O Korzeniu Jessego,
który się wznosisz jako znak dla narodów,
przed Tobą zamilkną królowie,
a lud modlić się będzie do Ciebie;
przyjdź nas wyzwolić, już dłużej nie zwlekaj.

Dziś Samson urodzony z bezpłodnej matki i Jan Chrzciciel w mocy Eliasza...
Dziecko jest darem Boga - to Bóg powołuje do życia...
Kiedy chce i kogo chce...
Dzieci nie są własnością rodziców...

Samson był Bożym nazirejczykiem, działał w mocy Ducha...
Jan w łonie matki napełniony Duchem Świętym...
Wielu nawróci do Pana i pójdzie przed Nim w mocy i duchu Eliasza...
Każdy z nas ma drogę powołania i misję wpisaną w dzieję Królestwa Bożego...

Dziękuję dziś za dar życia i misję ewangelizacyjną, którą mnie naznaczyłeś...
Panie Jezu, Ty kochasz mnie i jesteś blisko mnie...
Ty otwierasz moje oczy i serce na ludzi, których do mnie posyłasz...
Chcę być wierny Twojemu wezwaniu, chcę odwzajemniać Twoją miłość...


List papieża Franciszka do dzieci uczestniczących w Roratach „uBoga droga”

Kochani Chłopcy i Dziewczęta!
Drodzy uczestnicy Rorat „uBoga droga”!

Z radością dowiedziałem się, że dzieci w Polsce przez cały Adwent przychodziły na Msze święte roratnie odprawiane ku czci Najświętszej Maryi Panny. Bardzo mnie to cieszy. Niektórzy z was wstawali wcześnie rano, by zdążyć na spotkanie z Jezusem, kiedy było jeszcze ciemno. Inni biegli do kościoła po wyczerpujących lekcjach. Wiem, że były Was setki tysięcy. Każdego z Was pozdrawiam i dziękuję za miłość, jaką okazaliście w ten sposób Jezusowi.

Wiem też, że Wasze tegoroczne Roraty nosiły nazwę „uBoga droga”. Każdego dnia wspominaliście świętego, który opiekował się biednymi. Nie tylko poznaliście ich piękne życie, ale poszliście też ich śladami. Codziennie przynosiliście do kościoła drobne pieniądze przeznaczone na pomoc chorym i biednym dzieciom. Powstanie z nich ogromne dobro. Bogu niech będą dzięki za Wasze dobre serce!

Dziękuję redakcji „Małego Gościa Niedzielnego” za przygotowanie Rorat o ludziach, którzy swoje skarby gromadzili w niebie. Pozdrawiam Waszych duszpasterzy, którzy zachęcali Was do codziennego udziału w Roratach. Jestem wdzięczny rodzicom, dziadkom i opiekunom, którzy razem z Wami szli „uBogą drogą”. Ucałujcie ich ode mnie.

Chodząc na Roraty, dobrze przygotowaliście się na Boże Narodzenie. Tym bardziej życzę Wam i Waszym rodzinom cudownych Świąt. Na chwałę małego Jezusa śpiewajcie kolędy, dużo rozmawiajcie z rodzicami i rodzeństwem, odwiedźcie chorych i biednych. Nie zapomnijcie też o mnie, klęcząc przed żłóbkiem. Pomódlcie się za mnie, żebym dobrze służył Kościołowi. Z serca Wam błogosławię.

Watykan 12 grudnia 2013
Franciszek,
papież

Brak komentarzy: