sobota, 6 czerwca 2020

Dzień po dniu

6 czerwca 2020

Będę wysławiał Twoją sprawiedliwość...

W dobrych zawodach wystąpiłem, bieg ukończyłem, wiary ustrzegłem...

Iść z Jezusem drogą wiary przez nawrócenie...
Od ciemności i śmierci ku światłości i życiu...
Przez krzyż cierpienia, które mnie nie opuszcza...
Jestem związany marnością - idę ku wolności...

Błogosławieni ubodzy w duchu, albowiem do nich należy królestwo niebieskie...

Kto nie chce zawierzyć się Bogu, zmuszony jest słuchać głosów wielu bożków, wołających do niego: «Zdaj się na mnie!» Wiara, ponieważ związana jest z nawróceniem, jest przeciwieństwem bałwochwalstwa; jest odsuwaniem się od bożków, by powrócić do Boga żywego dzięki osobistemu spotkaniu. Wierzyć to znaczy powierzyć się miłosiernej miłości, która zawsze przyjmuje i przebacza, wspiera i ukierunkowuje egzystencję, okazuje się potężna w swej zdolności prostowania wypaczeń naszej historii. Wiara polega na gotowości otwarcia się na wciąż nową przemianę dokonywaną przez Boże wezwanie. Oto paradoks: zwracając się nieustannie do Pana, człowiek znajduje stałą drogę, co uwalnia go od chaotycznych ruchów, do jakich zmuszają go bożki.
Franciszek - Benedykt

Brak komentarzy: