poniedziałek, 6 kwietnia 2009

Dzień po dniu

6 kwietnia 2009

Oto mój sługa, którego podtrzymuję,
wybrany mój, w którym mam upodobanie.
Sprawiłem, że Duch mój na nim spoczął;
on przyniesie narodom Prawo...

...ustanowiłem cię przymierzem dla ludzi,
światłością dla narodów,
abyś otworzył oczy niewidomym,
ażebyś z zamknięcia wypuścił jeńców,
z więzienia tych, co mieszkają w ciemności.

Jezus prowadzi nas w kierunku Jerozolimy.
Tam dokona się Jego Pascha - Przejście.
Odrzucenie i oskarżenie, męka i Krzyż.
To jest droga, która prowadzi przez śmierć do życia.
Izajasz zapowiada w czterech tekstach kim będzie Mesjasz.
Pierwsza pieśń Sługi Jahwe ukazuje Go,
jako wybranego i posłanego w mocy Ducha,
aby przynieść Prawo.
Będzie przymierzem, a więc więzią miłości i życia między Bogiem a człowiekiem.
Będzie światłością i wyzwoleniem.

Wielki Tydzień to czas ostatnich dni Wielkiego Postu.
Jeszcze niektórzy korzystają z sakramentu pokuty.
Kolejki ustawiają się do konfesjonałów.
Jednocześnie porządkowania przed świętami.
Jeszcze tylko dwa dni.
W czwartek rano Eucharystia Krzyżma i wielka koncelebra wspólnoty prezbiterów z biskupem,
a wieczorem Wieczerzą Pańską rozpocznie się Pascha.

Pan moim światłem i zbawieniem moim.

Brak komentarzy: