sobota, 11 kwietnia 2009

Dzień po dniu

11 kwietnia 2009

WIELKA SOBOTA

Oto otwieram wasze groby i wydobywam was z grobów...
Udzielę wam mego ducha, byście ożyli...
I dam wam serce nowe i ducha nowego tchnę do waszego wnętrza,
zabiorę wam serce kamienne, a dam wam serce z ciała...
i będziecie moim ludem, a Ja będę waszym Bogiem.

Dziś dzień grobu Pana Jezusa.
Jest cisza.
Nie sprawuje się Eucharystii, nic
- tylko ludzie podążają z koszyczkami do kościoła,
aby poświęcić jajka, chleb, mięso, sól i pieprz...
Jest modlitwa nad tymi darami,
aby Jezus był obecny wśród nas, gdy zasiądziemy do stołu.
Jest też nawiedzenie grobu Jezusa.
Tam monstrancja i Jezus -
adoracja i uświadamianie sobie, że Jezus jest obecny w moim grobie,
tak - w moim grobie.
Ja jestem w grobie moich zwątpień, leków, uzależnień, słabości...
Jezus przychodzi, Jego Ciało złożone w moim grobie powoduje, że coś sobie uświadamiam...
To On mnie budzi, On mnie wyprowadza...
Zbudź się, o śpiący,
i powstań z martwych,
a zajaśnieje ci Chrystus.

Za chwilę będzie ciemno
będzie WIELKA NOC

Brak komentarzy: