sobota, 22 marca 2014

Dzień po dniu

22 marca 2014

A gdy był jeszcze daleko, ujrzał go jego ojciec i wzruszył się głęboko; wybiegł naprzeciw niego, rzucił mu się na szyję i ucałował go...

To jest nasz Ojciec - Bóg...
Taki On jest naprawdę wobec każdego z nas...
Wszyscy jesteśmy grzesznikami - porzuciliśmy dom Ojca...
Zbuntowałeś się i odrzuciłeś miłość Boga...

Bóg nikogo nie potępia...
Szuka i wzrusza się głęboko, gdy człowiek wraca...
Jest blisko nas, gdy my jesteśmy daleko i uciekamy przed Nim...
On ufa nam, a my Jemu nie ufamy i Go oskarżamy...

Bóg jest miłosiernym Ojcem - uwierz w miłość...
Miłosierdzie jest jak ocean, a nawet więcej...
Największe grzechy zatoną w otchłani Jego miłosierdzia...
Otwórz swoje serce i przyjmij dar przebaczenia...

Ty jesteś synem, który wraca ze skruszonym sercem...
Ale ty jesteś tym synem, który jest w domu, ale daleko...
Nic nie rozumie i nie pojmuje Ojca - tylko oskarża brata...
Jezus chce, abyś był jak Ojciec - który wzrusza się, przebacza i raduje...

Masz być podobny do Boga - to rys twojego powołania...
Ludzie mają rozpoznać w twoich rysach oblicze Ojca...
Duch nadaje rys twojej sylwetce wewnętrznej...
Zaufaj i oddaj się Ojcu, aby być jak Ojciec...

Mój Ojcze,
zdaję się całkowicie na Ciebie
uczyń ze mną, co Ci się tylko podoba
jakkolwiek postąpisz ze mną,
dziękuję Ci za to.
Jestem gotów na wszystko,
przyjmuję wszystko, aby Twoja wola
wypełniła się we mnie
i we wszystkich Twoich stworzeniach;
niczego innego nie pragnę mój Boże.
W Twoje ręce
powierzam moje życie;
Tobie je oddaję, mój Boże,
z całą miłością mego serca,
ponieważ Cię kocham.
Jest dla mnie potrzebą miłości,
abym się oddał,
abym sie powierzył w Twe ręce
bez reszty,
z bezgraniczną ufnością,
ponieważ Ty jesteś moim Ojcem.
Karol de Foucauld

Brak komentarzy: