środa, 5 marca 2014

Dzień po dniu

5 marca 2014

Nawróćcie się do Pana, Boga waszego!

Wielki Post to droga nawrócenia...
Nawrócić się to powrócić do Pana...
Odchodzimy gdy coś nas pochłania...
Coś tak staje się ważne, że Bóg staje na dalszym planie...

Nawrócić się, to uznać swój grzech...
Wszyscy zgrzeszyli, ale grzech jawi się nam jako pozorne dobro...
Uznać zło naszych grzechów - nasze myśli, słowa, czyny...
Uznać i odrzucić wyrażając żal i pragnienie dobra...

Nawrócić się, to otworzyć się na Pana, którzy przychodzi...
Nie lękać się Go, ale zaufać jego dobroci - Bóg jest dobry...
Uwierzyć w Jego miłość jaką ma do człowieka...
Przyjąć Jego przebaczenie - Bóg jest miłosierny...

Pojednajcie się z Bogiem...
On to dla nas grzechem uczynił Tego, który nie znał grzechu...

Pojednanie z Bogiem dokonuje się przez krzyż Jezusa...
Ofiara Jezusa przywraca jedność z Bogiem...
Pojednanie ma się dokonać z bratem - grzech oddala mnie od ludzi...
Tworzy się przez miłość Jezusa wspólnota miłości tych, którzy uwierzyli...

Jezus stał się grzechem - to brzmi paradoksalnie...
Ale tak jest - Jezus niepokalany Baranek wziął na siebie grzechy świata...
My staliśmy się sprawiedliwością - jesteśmy święci i nieskalani przed jego obliczem...
Całe zło świata spadło na Niego...

Nie trąb przed sobą...
żeby ludziom pokazać...
wejdź do swej izdebki...

Nie na pokaz jest twoje nawrócenie...
Nie na pokaz jest modlitwa, jałmużna i post...
Serce twoje - izdebka i świątynia - tam ma dokonywać się nawrócenie...
Tu ma rozbudzić się twoja miłość, żal skruchy i blask chwały...

Jezu prowadź mnie drogą krzyża...
Chcę iść za Tobą ufając Twojej miłości...
Niech Twoje Słowo mnie oświeca...
Niech Twój Duch mnie przemienia...

Mam obumierać, aby żyć...
Mam wyjść z grobu i mroku mojej niewiary...
Aby nasycić się Twoją miłością...
Aby być dla świata solą i światłem...

Brak komentarzy: