niedziela, 11 stycznia 2015

Dzień po dniu

11 stycznia 2015

Pan ześle pokój swojemu ludowi...

Ująłem Cię za rękę i ukształtowałem, ustanowiłem Cię przymierzem dla ludzi, światłością dla narodów...

Wybrałem cię i ustanowiłem świadkiem mojej miłości...
Pójdziesz dokąd cię poprowadzę i będziesz czynił co ci każę...
Wyprowadzisz na wolność więźniów, ślepym otworzysz oczy...
Zgnębionych na duchu odbudujesz - niech doświadczą zbawienia...

Jezus - Sługa Jahwe - przez proroków zapowiadany...
Przez Izrael oczekiwany - odrzucony przez swoich braci...
Stał się Barankiem Bożym, a krew Jego oczyszcza...
Dobrze czynił wszystkim, uzdrowił i wyzwolił z rąk diabła...

Ja chrzciłem wodą, On zaś chrzcić was będzie Duchem Świętym...

Jesteśmy zanurzeni w Duchu Świętym...
Weszliśmy przez Jego krew w Przymierze...
Jego prawo jest Miłością ukrzyżowaną...
Jego Duch wieje tam gdzie chce - aż po krańce...

To my przez chrzest jesteśmy narodzeni na nowo...
Ogień miłości zapłonął w nas - jesteśmy uczniami-misjonarzami...
Zjednoczeni we wspólnocie przyjaciół Jezusa...
Idziemy do ludzi, aby zamieść im nadzieję nieśmiertelności...

Tyś jest mój Syn umiłowany, w Tobie mam upodobanie...

Duch Święty ubogaca cały Kościół, który ewangelizuje również przez różne charyzmaty. Są one darem dla odnawiania i budowania Kościoła. Nie są one zamkniętą w sobie spuścizną, powierzoną jakiejś grupie, aby jej strzegła. Chodzi raczej o dary Ducha włączone w ciało Kościoła, skierowane ku centrum, którym jest Chrystus, skąd się rozchodzą jako bodziec dla ewangelizacji. Jasnym znakiem autentyczności jakiegoś charyzmatu jest jego eklezjalność, jego zdolność do harmonijnego włączenia się w życie świętego Ludu Bożego dla dobra wszystkich. Autentyczna nowość wzbudzona przez Ducha nie potrzebuje rzucać cienia na inne duchowości i dary, aby potwierdzić samą siebie. Im bardziej jakiś charyzmat skieruje spojrzenie ku istocie Ewangelii, tym bardziej jego realizacja będzie eklezjalna. Charyzmat ujawnia się jako autentycznie i tajemniczo owocny w komunii, nawet jeśli wymaga to trudu. Jeśli Kościół żyje tym wyzwaniem, może być wzorem dla pokoju w świecie.
Evangelii Gaudium 130 

Brak komentarzy: