czwartek, 20 marca 2008

Dzień po dniu

20 marca 2008

WIELKI CZWARTEK

Czy chcesz odnowić przyrzeczenia złożone w dniu święceń wobec biskupa i świętego ludu Bożego?

Czy chcesz pobożnie i z wiarą odprawiać misteria Chrystusa na chwałę Boga i dla uświęcenia ludu chrześcijańskiego zgodnie z tradycją Kościoła?

Czy chcesz pilnie i mądrze spełniać posługę słowa, głosząc Ewangelię i wykładając prawdy katolickiej wiary?

Czy chcesz naśladować przykład Chrystusa, Dobrego Pasterza, i nie szukając własnej korzyści troszczyć się o zbawienie ludzi?

Czy chcesz corazy ściślej jednoczyć się z Chrystusem, Najwyższym Kapłanem, i razem z Nim samego siebie poświęcać Bogu za zbawienie ludzi?

CHCĘ, Z BOŻĄ POMOCĄ

Wielki Czwartek o godzinie 10 rozpoczyna się w Katedrze Warszawskiej Liturgia Eucharystyczna - tzw. Msza Krzyżma. To tu poświęca się oleje chorych i krzyżma. Potem rozwiezione po parafiach używane przy udzielaniu sakramentów.
Ale ta Eucharystia gromadzi wspólnotę kapłańską wokół biskupa, aby dziękować Bogu za łaskę powołania do udziału w kapłaństwie Jezusa Chrystusa.
Ja chcę dziś dziękować Bogu za 35 lat posługi kapłańskiej. W tym roku 24 czerwca będzie 35 lat od chwili, gdy Kardynał Stefan Wyszyński włożył na mnie ręce (gest i modlitwa) i udzielił mi łaski Ducha Świętego dla prezbiteratu.
Dziś była w katedrze wielka wspólnota wokół arcybiskupa Kazimierza Nycza. Koncelebra uroczysta, odnowienie przyrzeczeń kapłańskich, a po Eucharystii spotkanie w domu arcybiskupim na posiłku i przyjacielskiej rozmowie.

Chcę dziś Bogu dziękować za dar kapłaństwa i za ludzi, których spotkałem na swojej drodze i ciągle ich spotykam.

1 komentarz:

Joanna Cichowska pisze...

Witam! Byłam dzisiaj na Mszy w Katedrze pierwszy raz w życiu. To była taka uroczysta Msza, bardzo mi się podobało. Nawet wydawało mi się, że widziałam Księdza, ale myślałam, że to może przywidzenie ;) Fajnie byłoby porozmawiać. W razie czego zostawiam telefon kontaktowy: 880-102-669. Szczęść Boże!