środa, 26 marca 2008

Dzień po dniu

26 marca 2008

Jeżeli umarliśmy razem z Chrystusem,
wierzymy, że z Nim również żyć będziemy,
wiedząc, że Chrystus powstawszy z martwych już więcej nie umiera,
śmierć nad Nim nie ma już władzy.
Bo to, że umarł, umarł dla grzechu tylko raz,
a że żyje, żyje dla Boga.
Tak i wy rozumiejcie, że umarliście dla grzechu,
żyjecie zaś dla Boga w Chrystusie Jezusie.

Śmierć i zmartwychwstanie Chrystusie ma głębokie odbicie w naszym życiu.
Z Chrystusem zostałem przybity do krzyża - powie Szaweł, który pod Damaszkiem spotkał Jezusa.
Już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus - przez śmierć Szawła, z grobu wychodzi Paweł, nowy człowiek, który powie - żyje we mnie Chrystus.
Tak jest dziś ze mną i z tobą.
Przechodzimy przez śmierć, umieramy, aby żyć dla Jezusa, aby żyć nowym życiem, które jest owocem zbawczej śmierci Jezusa na krzyżu.
Umarliście dla grzechu - to znaczy grzech już nie króluje w waszym życiu, nie ma już nad wami władzy.
Żyjecie zaś dla Boga - On jest waszym ukierunkowaniem i ostatecznym odniesieniem.
To jest owoc Paschy Jezusa w nas - nowa jakość życia.
Życie w Duchu Świętym.


Dziś droga do Emaus.
Droga mojego życia.
Szli smutni, zawiedzeni, rozczarowani - a myśmy się spodziewali...
Ja też często czegoś się spodziewam - i jest całkiem inaczej.
I oto nieznany Wędrowiec dołącza się, aby wejść w smutek człowieka i przeistoczyć go w nowość perspektywy, w blask życia, które ze śmierci Jego wyrasta.
O nierozumni... - jak trudno uznać własną głupotę i ograniczoność egoizmu naszych oczekiwań.
Zostań z nami Panie...
Został i połamał chleb.
I poznaliśmy, że to On - On teraz zmartwychwstał w nas.
On ciągle zmartwychwstaje w nas.
Bo my ciągle idziemy do Emaus.


Droga do Emaus mojego życia
tyle razy tobą idę
drogo zwątpienia
których tyle w nas

plany spisane w stosach papierów
obrazy malowane na płótnach marzeń
definicje zamykające wszystko od nowa
i szubienica krzyża...
jak wielki pożar wszystkiego co dotąd -

Klękam na piasku
i całuję ślady Nieznanego Wędrowcy
który w chleb się przeobraża
i znika
- On jedyna Droga

Brak komentarzy: