sobota, 22 marca 2008

Dzień po dniu

22 marca 2008

WIELKA SOBOTA

Zabiorę wam serce kamienne,
a dam wam serce z ciała.
Nawrócić się do Chrystusa, stać się chrześcijaninem znaczy otrzymać serce z ciała, serce wrażliwe na mękę i cierpienie innych.
Nasz Bóg nie jest Bogiem dalekim, niedosiężnym w swej szczęśliwości: nasz Bóg ma serce. Więcej, ma serce z ciała, stał się ciałem właśnie po to, by móc cierpieć z nami i być z nami, gdy cierpimy. Stał się człowiekiem, by dać nam serce z ciała i wzbudzić w nas miłość do cierpiących, do potrzebujących. Benedykt XVI

Dziś wielka cisza.
Nasz Pan spoczywa w grobie.
Jego umęczone ciało poddało się śmierci
i zostało złożone w grobie człowieka.
Ja też jestem w grobie moich grzechów,
mojej niewoli, zwątpień, buntów.
Jestem w grobie, choć nie zawsze o tym wiem.
Jezus zstępuje z krzyża do mojego grobu.
Tu Jego martwe Ciało zostało złożone.
Oto otwieram wasze groby...
Jezus swoją śmiercią zwycięża Szatana,
który ma władzę nad moim życiem,
który umieścił mnie w moim grobie.
Jezus wyprowadza mnie z grobu,
daje mi życie, nowe życie.

Dziś wpatrując się w grób Jezusa widzę mój grób
i wierzę, że On mnie z grobu wyprowadzi gdy nadejdzie świt.

Brak komentarzy: