środa, 17 lipca 2013

Dzień po dniu

17 lipca 2013

Ja będę z tobą.

Mojżesz spotyka na pustyni Boga i jest posłany...
Misja Mojżesza i wyjście z niewoli zapowiada misję Jezusa wobec nas...
Kościół dziś realizuje misję ewangelizacyjną w świecie, aby ludzie doświadczyli wyzwolenia...
Każdy z nas uczestniczy w tej misji - jestem posłany...
Pan mówi do Mojżesza i do każdego z nas - Ja jestem z tobą.
Posyłam cię na krańce świata, abyś ogłaszał Miłość, która wyzwala...

Wysławiam Cię, Ojcze, Panie nieba i ziemi, że zakryłeś te rzeczy przed mądrymi i roztropnymi, a objawiłeś je prostaczkom.

Bóg objawia nam swoje oblicze przez Jezusa...
Bóg chce, abyśmy ukazywali Jego oblicze naszym życiem...
Bóg daje się poznać człowiekowi, aby wiara w nas wzrastała...
Mamy szukać Jego oblicza, aby nie ulec iluzjom i nie pogubić się w życiu...

 Wiara nie tylko patrzy na Jezusa, ale patrzy z punktu widzenia Jezusa, Jego oczami: jest uczestnictwem w Jego sposobie patrzenia. W wielu dziedzinach życia zawierzamy innym osobom, znającym sprawy lepiej od nas. Mamy zaufanie do architekta, który buduje nasz dom, do farmaceuty, który daje nam lekarstwo mające nas uzdrowić, do adwokata broniącego nas w sądzie. Potrzebujemy również kogoś, kto byłby wiarygodnym ekspertem w sprawach Boga. Jezus, Jego Syn, jawi się jako Ten, kto poucza o Bogu (por. J 1, 18). Życie Chrystusa, Jego sposób poznania Ojca, życie całkowicie w relacji z Nim, otwiera przed życiem ludzkim nową przestrzeń, i my możemy w nią wejść.
LUMEN FIDEI 18

Brak komentarzy: