czwartek, 25 lipca 2013

Dzień po dniu

25 lipca 2013

Przechowujemy ten skarb w naczyniach glinianych, aby z Boga była przeogromna moc, a nie z nas.

Panie Jezu, Ty jesteś skarbem mego życia...
Jestem kruchym, słabym człowiekiem...
Mam skłonność do czynienia zła, choć chcę dobra...
Ale Ty jesteś w moim życiu Wspomożycielem...

Ty dajesz mi moc, która działa we mnie i przeze mnie...
Ty powołałem mnie i uczyniłeś swoim sługą...
Dziękuję Ci, Panie, że mnie wybrałeś...
Dziękuję Ci, że mnie cudownie stworzyłeś...

Nosimy nieustannie w ciele naszym konanie Jezusa,
aby życie Jezusa objawiło się w naszym ciele.

Twój Krzyż i zmartwychwstanie w moim życiu...
Chrześcijaństwo nie jest teorią...
Nie jest zbiorem zakazów i rytuałów...
To Jezus ukrzyżowany i zmartwychwstały we mnie...
Który we mnie działa przez Swego Ducha...

Uwierzyłem, dlatego przemówiłem...
ażeby w pełni obfitująca łaska zwiększyła chwałę Bożą przez dziękczynienie wielu.

Wiara budzi w nas Słowo, które w sercu działa przez świadectwo...
Promieniowanie Królestwa Bożego i Jego miłość przekłada się na praktykę życia...
Dziękując za skarb w naczyniu mojego życia składam Tobie dziękczynienie...
Aby chwała Twoja wydała we mnie blask poznania Miłości, która jest większa niż śmierć.

Wziąć w objęcia. Wszyscy musimy się nauczyć brania w objęcia, jak św. Franciszek, tych, którzy są w potrzebie. W Brazylii i na całym świecie jest wiele sytuacji wymagających wrażliwości, troski, miłości, takich jak walka z uzależnieniem chemicznym. Często jednak, w naszych społeczeństwach tym, co przeważa, jest egoizm. Jakże wielu „handlarzy śmierci” stosuje logikę władzy i pieniędzy za wszelką cenę! Plaga handlu narkotykami, która prowadzi do przemocy oraz sieje ból i śmierć, wymaga aktu odwagi całego społeczeństwa. Nie da się ograniczyć rozprzestrzeniania i oddziaływania uzależnienia chemicznego za pomocą liberalizacji narkotyków, o czym się obecnie dyskutuje w różnych częściach Ameryki Łacińskiej. Konieczne jest zajęcie się problemami, które leżą u podstaw ich używania, krzewiąc większą sprawiedliwość, wychowując młodych do wartości, które budują życie wspólne, towarzysząc tym, którzy przeżywają trudności i dając nadzieję na przyszłość. Wszyscy musimy spojrzeć na drugiego oczyma miłości Chrystusa, nauczyć się brać w objęcia potrzebujących, aby wyrazić bliskość, uczucie, miłość.
Franciszek papa




Brak komentarzy: