wtorek, 3 lutego 2015

Dzień po dniu

3 lutego 2015

Chwalić Cię będą, którzy Cię szukają...

Patrzmy na Jezusa, który nam w wierze przewodzi i ją wydoskonala...

Jezu, Ty jesteś w centrum mojej wiary - mojego życia...
Ty jesteś Panem mojego życia, w Tobie jest moje ocalenie...
Ty umarłeś na krzyży, aby zbawić mnie - jesteś moim Przyjacielem...
Wpatruję się w Twoje Oblicze - zgłębiam Twoje życie...

Gdy przychodzi cierpienie, jestem odrzucony - Ty jesteś przy mnie...
Gdy ciemność mnie ogarnia, ciało słabuje - jesteś przy mnie...
Dajesz mi siłę gdy jestem słaby, radość w moim smutku...
Ty prowadzisz mnie i dodajesz sił, abym nie ustał w drodze...

Wiara prowadzi od śmierci do życia...
Wiara wyzwala z niewoli grzechu...
Wiara oświeca ciemności dnia...
Wyzwala miłość z iskry, która gdzieś się tli...

Pozwól mi uwierzyć Panie - zaradź memu niedowiarstwu...
Chcę iść za Tobą po zgliszczach zrujnowanego świata...
Chcę ogłaszać Twoją Miłość, która wszystko zwycięża...
Chcę dojść z Tobą do domu Twojego Ojca...

Twoja wiara cię ocaliła...

To odkrycie miłości jako źródła poznania, stanowiące pierwotne doświadczenie każdego człowieka, znajduje autorytatywny wyraz w biblijnym pojmowaniu wiary. Ciesząc się miłością, z jaką Bóg go wybrał i ustanowił jako naród, Izrael dochodzi do zrozumienia jedności planu Bożego, od początku aż do jego wypełnienia. Poznanie wiary, z tej racji, że rodzi się z miłości Bożej, ustanawiającej Przymierze, jest poznaniem oświecającym drogę historii. Dlatego też w Biblii prawda i wierność występują razem: Bóg prawdziwy jest Bogiem wiernym, Tym, który dotrzymuje swoich obietnic i pozwala w czasie zrozumieć swój zamysł.
Lumen Fidei 28

Brak komentarzy: