sobota, 21 lutego 2015

Dzień po dniu

21 lutego 2015

Naucz mnie chodzić drogą Twojej prawdy...

Nie potrzebują lekarza zdrowi, ale ci, którzy sę źle mają...

Wszyscy jesteśmy chorzy, ale nie wszyscy wiedzą...
Trzeba przyznać się przed sobą - jestem chory...
Wszyscy są grzesznikami, ale wielu się usprawiedliwia...
Zawsze można winę zwalić na drugiego...

Jezus przychodzi do ludzi chorych i grzesznych...
W Jego ranach jest nasze uzdrowienie...
Chce ciebie powołać - ale nie może, bo jesteś sprawiedliwy...
Uznaj swój grzech, zobacz - jesteś uzależniony...

Pójdź za Mną...

Wiara jawi się jako droga, jako szlak, który trzeba przemierzyć, a który zaczyna się od spotkania z Bogiem żywym. Dlatego w świetle wiary, całkowitego zawierzenia Bogu, który zbawia, Dekalog zyskuje swoją najgłębszą prawdę, która zawarta jest w słowach wprowadzających dziesięcioro przykazań: «Ja jestem Pan, Bóg twój, który cię wyprowadził z ziemi egipskiej». Dekalog nie jest zbiorem zakazów, ale zawiera konkretne wskazania, pozwalające wyjść z pustyni «ja», będącego dla siebie punktem odniesienia, zamkniętego w sobie, i nawiązać dialog z Bogiem, dać się ogarnąć Jego miłosierdziu, aby nieść Jego miłosierdzie. W ten sposób wiara wyznaje miłość Boga, daje się prowadzić tej miłości, prowadzącej do podążania ku pełni komunii z Bogiem. Dekalog jawi się jako droga wdzięczności, odpowiedzi miłości, możliwa dlatego, że przez wiarę otwarliśmy się na doświadczenie przemieniającej miłości Bożej względem nas. Nowym światłem na tej drodze jest to, czego Jezus naucza w Kazaniu na Górze.
Lumen Fidei 46

1 komentarz:

Anonimowy pisze...

A choroba może być punktem wyjścia do tego, by objawiła się Chwała Boża. Im słabsza jestem, tym bardziej On może okazać się Zwycięzcą.