niedziela, 7 czerwca 2015

Dzień po dniu

7 czerwca 2015

U Pana łaska oraz odkupienie...

Jego bliscy wybrali się, żeby Go powstrzymać. Mówiono bowiem: Odszedł od zmysłów...

Iść za Jezusem w Duchu Świętym to przekroczyć granicę...
Już nie można żyć zmysłami dogadzając sobie dając upust żądzom... 
Żyć według ducha, to służyć w czystości i sprawiedliwości...
To być zmęczonym, nienajedzonym i niewyspanym służąc ludziom...

Usłyszałem Twój głos w ogrodzie, przestraszyłem się, bo jestem nagi, i ukryłem się...  

To jest dziś w nas - biomy się osądu i potępienia...
Uciekamy przed Bogiem - najlepiej gdyby Go nie było...
Czujemy się nadzy - oszpeceni, odarci z godności...
Lękamy się Twojej miłości - potępiamy siebie...

Nie poddajemy się zwątpieniu, chociaż bowiem niszczeje nasz człowiek zewnętrzny, to jednak ten, który jest wewnątrz odnawia się z dnia na dzień...

Każdy dzień jest przechodzeniem ze śmierci do światła...
Z ciała do ducha, który ożywia i przemienia nicość w sens...
Pascha dokonuje się każdego dnia -  żądze na krzyżu konają...
Duch nas prowadzi do chwały nieba - Ojciec czeka...

Bo kto pełni wolę Bożą, ten Mi jest bratem, siostrą i matką...

On przychodzi, aby wybawić nas od słabości, w których żyjemy. Jego pomoc sprawia, że potrafimy dostrzec Jego obecność i odczuć Jego bliskość. Dzień za dniem, dotknięci przez Jego współczucie, możemy również i my być współczujący dla wszystkich.
Misericordiae vultus 14

Brak komentarzy: