niedziela, 17 kwietnia 2011

Dzień po dniu

17 kwietnia 2011

Oto Król twój przychodzi do ciebie łagodny, siedzący na osiołku, źrebięciu oślicy.

Jezus przybywa do Jerozolimy witany entuzjastycznie przez tłum mieszkańców.
Taki dziś początek na poświęcenie palm...
Ale zaraz potem - Podałem grzbiet mój bijącym i policzki moje rwącym mi brodę.
Nie zasłoniłem mej twarzy przed zniewagami i opluciem.


Dziś wchodzimy w misterium Wielkiego Tygodnia...
Zwieńczeniem będzie Triduum Paschalne...
Opis Męki Pańskiej według św. Mateusza wprowadza nas w wydarzenie męki i śmierci Jezusa...

Dziś radosne - Hosanna na wysokościach...
Z palmami w rękach czcimy dzisiaj zwycięstwo Chrystusa...
Patrzymy na Tego, który ogołocił samego siebie...
Stawszy się posłusznym aż do śmierci, i to śmierci krzyżowej...

Chcemy podążać za Jezusem, zgłębiając te tajemnice, aby Duch Święty pobudzał nas do podążania Jego śladami.

Brak komentarzy: