wtorek, 23 kwietnia 2013

Dzień po dniu

23 kwietnia 2013

Dla mnie bowiem żyć - to Chrystus, a umrzeć - to zysk.

Jaki jest mój stosunek do życia?...
Czy życie jest moją własnością?...
Czym jest tak naprawdę życie?...
Po co człowiek żyje?...

To są pytania fundamentalne...

Ja jestem drogą i prawdą i życiem - mówi Jezus...
Bóg jest życiem i źródłem życia...
Bóg jest miłością i źródłem miłości...
Czy życie jest miłością?...
Jeśli w życiu człowieka nie ma miłości jest puste i jakby w śmierci...

Jaka jest różnica między umieraniem a śmiercią?...
Miłość jest umieraniem...
Śmierć może być unicestwieniem ducha w grzechu...
Ale ze śmierci póki co można przejść do życia...
Jezus przeprowadza nas ze śmierci do życia...
Pascha Jezusa jest naszą drogą i jedynym ratunkiem...
Trzeba wybrać Jezusa - On jest naszym życiem...
Tylko JEZUS i basta!

Kościół idzie naprzód pośród prześladowań świata i pociech Pana...
Jeśli chcemy trochę iść drogą doczesności, negocjując ze światem, to nigdy nie zaznamy pociechy Pana. A jeśli szukamy tylko pocieszenia, będzie to jedynie pociecha powierzchowna, pociecha ludzka, a nie ta, która pochodzi od Pana. Kościół zawsze kroczy między krzyżem a Zmartwychwstaniem, wśród prześladowań i pociech Pana. To właśnie jest droga, którą przebywamy: kto podąża tą drogą, nie myli się...
Franciszek papa

Brak komentarzy: