środa, 18 marca 2015

Dzień po dniu

18 marca 2015

Pan jest łaskawy, pełen miłosierdzia...

Ojciec mój działa aż do tej chwili i Ja działam...

Bóg jest obecny w historii świata i mojego życia...
Kieruje do mnie swoje słowo i działa we mnie...
Bóg chce działać również przeze mnie...
Gdy czynię miłość pełniąc Jego wolę...

Kościół jest drogą podążania za Jezusem dziś...
Misja Kościoła jest przestrzenią działania Ducha Świętego...
Otwórz się na Ducha Świętego - niech On działa przez ciebie...
Dzieło zbawienia dziś spełnia się w Kościele przez sakramenty...

Ukształtowałem cię i ustanowiłem przymierzem dla ludu, aby odnowić kraj...

 Zbawienie ofiarowane nam przez Boga jest dziełem Jego miłosierdzia. Bóg jedynie z łaski pociąga nas ku sobie, by nas ze sobą zjednoczyć. Posyła swojego Ducha do naszych serc, aby uczynić nas swoimi dziećmi, aby nas przemienić i uzdolnić do udzielenia naszym życiem odpowiedzi na Jego miłość. Kościół jest posłany przez Jezusa Chrystusa jako sakrament zbawienia ofiarowanego przez Boga. Przez swoją działalność ewangelizacyjną współpracuje on jako narzędzie Bożej łaski, działającej nieustannie poza wszelką możliwą kontrolą, «zawsze trzeba pamiętać, że pierwsze słowo, prawdziwa inicjatywa, prawdziwe działanie pochodzi od Boga, i tylko wtedy, gdy włączamy się w tę Bożą inicjatywę, tylko gdy usilnie prosimy o tę Bożą inicjatywę, my również możemy stać się – z Nim i w Nim – ewangelizatorami».
Evangelii Gaudium 112

Brak komentarzy: