niedziela, 29 marca 2015

Dzień po dniu

29 marca 2015

Boże mój, Boże, czemuś mnie opuścił?...

Uniżył samego siebie, stawszy się posłuszny aż do śmierci, i to śmierci krzyżowej...

Hosanna Królowi - Jezusowi, Synowi Dawida...
Na krzyż z Nim - nie chcemy króla...
Wywyższony i wzgardzony - uwielbiony i odrzucony...
Mąż boleści oswojony z cierpieniem...

Wejście Pana do miasta - bramy otwórzcie się - idzie Król chwały...
Otwórz me oczy, o Panie - otwórz me oczy i serce - chcę widzieć Ciebie...
Chcę spotkać Ciebie, Jezu - Królu mój i Panie...
Przechodzę na drugą stronę - Ty mnie prowadzisz...

Nie lękaj się pustki i samotności...
Pośród ciemności jest blask Jego światła...
Miłość przetrwa - zwycięży pustkę niebytu...
Jezus Król wyszydzony na krzyżu - wywyższony...

Na imię Jezus zgięło się każde kolano...
Aby wszelki język wyznał, że Jezus Chrystus jest Panem...

Kto nie chce zawierzyć się Bogu, zmuszony jest słuchać głosów wielu bożków, wołających do niego: «Zdaj się na mnie!» Wiara, ponieważ związana jest z nawróceniem, jest przeciwieństwem bałwochwalstwa; jest odsuwaniem się od bożków, by powrócić do Boga żywego dzięki osobistemu spotkaniu. Wierzyć to znaczy powierzyć się miłosiernej miłości, która zawsze przyjmuje i przebacza, wspiera i ukierunkowuje egzystencję, okazuje się potężna w swej zdolności prostowania wypaczeń naszej historii. Wiara polega na gotowości otwarcia się na wciąż nową przemianę dokonywaną przez Boże wezwanie.
Lumen Fidei 13
 

Brak komentarzy: