czwartek, 5 marca 2015

Dzień po dniu

5 marca 2015

Błogosławiony, kto zaufał Panu...

U bramy jego pałacu leżał żebrak okryty wrzodami, imieniem Łazarz. Pragnął on nasycić się odpadkami ze stołu bogacza; nadto i psy przychodziły i lizały jego wrzody...

Jezus stoi u bramy twojego pałacu i żebrze...
Zamykasz oczy gdy widzisz żebraków na mieście...
Omijasz ich z daleka, bo czujesz ich nieświeżość...
Jesteś zajęty sobą, nie masz czasu - nie masz miłości...

Nawrócenie to wyjście z siebie - poza mur egoizmu i wygody...
Rozpoznać Jezusa wśród biednych, uzależnionych, odrzuconych...
Dzielić się chlebem, czasem, miłością - dotykać ran Jezusa w nich...
Zaufaj Bogu - On leczy nas z obojętności i samowystarczalności...

Panie Jezu przyjdź i zburz moją twierdzę zamknięcia...
Skrusz moje serce kamienne i daj mi serce z ciała...
Uwolnij mnie ode mnie i ukaż perspektywę miłości...
Wyprowadź mnie na wolność, abym mógł dawać siebie...

Błogosławiony mąż, który pokłada ufność w Panu, i Pan jest jego nadzieją...

Kultura dobrobytu nas znieczula i tracimy spokój, jeśli rynek oferuje coś, czego jeszcze nie kupiliśmy, podczas gdy zrujnowane życie tych wszystkich ludzi z powodu braku szans wydaje nam się zwykłym spektaklem, który nas wcale nie porusza. 
Evangelii Gaudium 54

Brak komentarzy: