środa, 1 kwietnia 2015

Dzień po dniu

1 kwietnia 2015

W Twojej dobroci wysłuchaj mnie, Panie...

Czas mój jest bliski;
u ciebie chcę urządzić Paschę z moimi uczniami...

Przygotowania kościelne do Paschy...
Jutro Wieczerza - pamiątka Paschy...
Kapłaństwo Jezusa w naszych rękach...
Jesteśmy sługami wielkiej tajemnicy...

To już czas zaufać i otworzyć serce...
Pan przychodzi, ażeby nas zbawić...
Daje nam siebie w chlebie i winie...
Eucharystia jest darem - Krzyż drzewem życia...

Smutek i niepewność miesza się z nadzieją...
Słońce wschodzi pośród chmur zwątpienia...
Wiatr porusza - Duch przemienia wszystko...
Powstań - bądź gotowy już wyruszyć w drogę...

Jesteś wygnańcem ziemi - Bóg jest twą ojczyzną...
Nie masz nic - obfitujesz we wszystko...
Bogactwem ubogich jest pełnia Boga...
Jesteś wybrany i posłany - zapal znicz ufności...

Podałem grzbiet mój bijącym i policzki moje rwącym mi brodę. Nie zasłoniłem mojej twarzy przed zniewagami i opluciem. Pan Bóg mnie wspomaga, dlatego jestem nieczuły na obelgi, dlatego uczyniłem twarz moją jak głaz i wiem, że wstydu nie doznam...

Światowość duchowa, kryjąca się za pozorami religijności, a nawet miłości Kościoła, polega na szukaniu chwały ludzkiej i osobistych korzyści zamiast chwały Pana.
Evangelii Gaudium 93


Brak komentarzy: