poniedziałek, 17 lutego 2020

Dzień po dniu

17 lutego 2020

Okaż nam litość, niech ożyję, Panie...

Za pełną radość poczytujcie sobie, bracia moi, ilekroć spadają na was różne doświadczenia...

Moja słabość mnie powala - gdzie Ty jesteś, Panie...
Jestem sam i nie wiem kiedy ciemność mnie opuści...
Grzech nagle przychodzi - nie chcę, a jednak upadam...
Miłosierdzie Twoje, Ojcze, jest ratunkiem dla mnie...

Jeśli zaś komuś z was brakuje mądrości, niech prosi o nią Boga, który daje wszystkim chętnie i nie wymawiając, a na pewno ją otrzyma...

Ponieważ człowiek zawsze pozostaje wolny, a jego wolność jest zawsze krucha, nigdy na tym świecie nie zaistnieje definitywnie ugruntowane królestwo dobra. Kto obiecuje lepszy świat, który mógłby nieodwołalnie istnieć na zawsze, daje obietnicę fałszywą; pomija ludzką wolność. Wolność musi wciąż być zdobywana dla dobra.
Benedykt XVI
    

Brak komentarzy: