środa, 17 marca 2010

Dzień po dniu

17 marca 2010

Ojciec mój działa aż do tej pory i Ja działam.

Jezus ukazuje Ojca jako Tego który Jest Bogiem w działaniu.
Stwarzanie świata trwa.
To Bóg jest źródłem wszystkiego - cały świat materialny, kosmos i człowiek.
To jest dzieło Ojca.
Mogę powiedzieć - dziękuję Ci Boże, że cudownie mnie stworzyłeś, godne podziwu są Twoje dzieła.
Jezus działa w jedności z Ojcem.
To co dokonuje Jezus jest nowym stworzeniem - czyli jest to zbawienie.
Jest więc jakby kontynuacją pierwszego stworzenia.
Gdy otwieramy się na Słowo, dokonuje się w nas dzieło zbawienia - przechodzimy ze śmierci do życia.
Ale jest też Duch Święty, który działa w Kościele przez charyzmaty i sakramenty.
Duch Święty działa przez nas - chce działać.
Nawrócić się to odwrócić się od siebie i zwrócić się do Jezusa tak, aby Duch Święty mógł przez nas działać.
Działanie Ducha ma charakter potrójny.
Jest Duchem Stworzycielem, Ożywicielem i jest tym który uświęca.

Oczyma wiary trzeba widzieć dynamizm Bożego dzieła - Ojca, Syna i Ducha Świętego i nas w rzeczywistości Kościoła.

Kto słucha słowa mego i wierzy w Tego, który Mnie posłał, ma życie wieczne i nie idzie na sąd, lecz ze śmierci przeszedł do życia.

Brak komentarzy: