wtorek, 30 marca 2010

Dzień po dniu

30 marca 2010

Pan mnie powołał już z łona mej matki, od jej wnętrzności wspomniał moje imię. Ostrym mieczem uczynił me usta, w cieniu swej ręki mnie ukrył.

Sługa Jahwe - wybrany przez Pana już w łonie Matki, Maryi, która poczęła za sprawą Ducha Świętego - jest Słowem Boga, które niesie ludziom prawdę miłości i wyzwolenie.
Jest światłością dla pogan i niesie zbawienie dla wszystkich, aż po krańce ziemi.

Dziś w wieczerniku konfrontacja dwóch uczniów - Judasz i Szymon Piotr.

Co chcesz czynić, czyń prędzej.
On zaraz wyszedł - a była noc.
Judasz opuszcza grono uczniów, aby realizować swój zamysł zdrady.
Wchodzi w ciemność nocy.
Życie moje oddam za Ciebie.
Kogut nie zapieje, aż ty trzy razy się Mnie wyprzesz.
Czy jesteś pewny swoich deklaracji i postanowień - czy wiesz co mówisz?
Czy znasz granice swoich możliwości i przestrzeń swojej niemocy?

Nasze krzyże nabierają wartości, jeśli są traktowane i przyjmowane jako część krzyża Chrystusowego, jeśli pada na nie odblask jego światła. Jedynie ten krzyż uszlachetnia także nasze cierpienia i nadaje im rzeczywisty sens. Benedykt XVI

1 komentarz:

ma.ta pisze...

Są w życiu człowieka chwile, że wydaje mu się zanim ich doświadczy, że nie przeżyłby tego - ale w odpowiednim momencie Bóg daje nam siłę i moc aby poradzić sobie. Czasem myślimy, że wszystko możemy, ale Bóg stanowi inaczej - ważne żebyśmy tylko umieli to dostrzec i zrozumieć