poniedziałek, 29 marca 2010

Dzień po dniu

29 marca 2010

Sprawiłem, że Duch mój na nim spoczął; on przyniesie narodom Prawo.

Nie złamie trzciny nadłamanej, nie zgasi knotka o nikłym płomyku.

Ja, Pan, powołałem cię słusznie, ująłem cię za rękę i ukształtowałem, ustanowiłem cię przymierzem dla ludzi, światłością dla narodów...

Wielki Tydzień w pierwszych dniach ukazuje poprzez teksty Izajasza w pieśniach o Słudze Jahwe Tego, którego prorocy zapowiadali - Mesjasza.
Dziś Jezus namaszczony Duchem Świętym przynosi Prawo Miłości, jest światłością dla narodów i przymierzem pomiędzy Bogiem, a ludzkością. Z wielką delikatnością pochyla się nad wątłą kondycją człowieka.
W Betanii w domu Łazarza namaszczenie stóp Jezusa jest czynem prorockim zapowiadającym Jego śmierć i pogrzeb.

Krzyż jest w gruncie rzeczy najwspanialszym znakiem danym nam dla zrozumienia prawdy człowieka i prawdy Boga. Wszyscy zostaliśmy stworzeni i odkupieni przez Boga, który z miłości wydał na śmierć swego Jednorodzonego Syna. Dlatego właśnie na krzyżu dokonuje się owo zwrócenie się Boga przeciwko samemu sobie, poprzez które on ofiaruje siebie, aby podnieść człowieka i go zbawić - jest to miłość w jej najbardziej radykalnej formie. Benedykt XVI

Brak komentarzy: