piątek, 19 marca 2010

Dzień po dniu

19 marca 2010

Synu, czemuś nam to uczynił? Oto ojciec Twój i ja z bólem serca szukaliśmy Ciebie.

Czemuście Mnie szukali? Czy nie wiedzieliście, że powinienem być w tym, co należy do mego Ojca?

Święto Paschy - młody Jezus z rodzicami przychodzi do Jerozolimy.
W czasie uroczystości Jezus zagubił się, a rodzice szukają Go w drodze powrotnej.
Wracają do Jerozolimy i po trzech dniach odnajdują Go w świątyni.
Wydarzenie to ma głęboką wymowę.
Może być tak, że człowiek zagubi Jezusa.
Miał wiarę, a teraz doświadcza pustki, ciemności duchowej - kryzys wiary.
Tak się zdarza w życiu człowieka - Jezus gdzieś się skrył, zagubił.
Maryja i Józef z bólem serca szukają Jezusa - znajdują Go po trzech dniach.
Jest to stan trwogi, bo człowiek został opuszczony, lęk i poczucie niebezpieczeństwa.
W przypadku rodziców Jezusa ból serca jest podyktowany poczuciem odpowiedzialności i miłości.
W naszym przypadku człowiek uświadamia sobie, że jest zawieszony w próżni, utrata nadziei, poczucie samotności.

Jest święto Paschy, które zapowiada poniekąd tę Paschę, która będzie dniem Męki, Śmierci i Zmartwychwstania Chrystusa.
Jest to także nasza Pascha.
Człowiek przechodzi przez Paschę Chrystusa i doświadcza zagubienia, kryzysu po to, aby odnaleźć Jezusa zmartwychwstałego.
Widzimy Maryję i Józefa, którzy szukają Jezusa.
Ludzie szukają Jezusa dziś.
Nawet gdy negują - jednak szukają.
Trzeba rozpoznawać ich i pomagać w znalezieniu.
Maryja i Józef znaleźli Jezusa w świątyni.
Dziś człowiek znajduje Jezusa w ciszy świątyni.
Tą świątynią może być moje serce.
O Ty, co mieszkasz sam w moim sercu na dnie,
spraw, abym Cie odnalazł w moim sercu na dnie.

Maria Magdalena w ogrodzie znalazła, a właściwie rozpoznała Pana, gdy On powiedział do niej: Mario.
Uczniowie na drodze do Emaus rozpoznali Jezusa po łamaniu chleba.

Powinienem być w tym, co należy do mego Ojca.
Taką samoświadomość miał młody Jezus.
Ale te słowa dotyczą mnie.
Określają gdzie ja powinienem być, gdzie jest moje miejsce, jaki jest zamysł Boga wobec mnie.
Tu jest moje miejsce, takie jest moje powołanie, taka jest wola Boża.

Brak komentarzy: