niedziela, 21 marca 2010

Dzień po dniu

21 marca 2010

Nie wspominajcie wydarzeń minionych, nie roztrząsajcie w myśli dawnych rzeczy.
Oto ja dokonuję rzeczy nowej; pojawia się właśnie. Czyż jej nie poznajecie?

Rozpoznać nową rzeczywistość, to rozpoznać Paschę Jezusa, która jest naszym odkupieniem.
Oderwać się od świata grzechu, zwątpień i narzekań.
Patrzeć do przodu, ku wschodowi.
Oto Słońce Sprawiedliwości wschodzi na horyzoncie dziejów.
Wizjonerzy i prorocy rozpoznawali przyjście Mesjasza.

Wszystko uznaję za stratę ze względu na najwyższą wartość poznania Chrystusa Jezusa, Pana mojego.
Dla Niego wyzułem się ze wszystkiego i uznaję to za śmieci, bylebym pozyskał Chrystusa i znalazł się w Nim...

Pascha Jezusa dokonuje się w życiu Szawła.
Dokonuje się w twoim życiu.
Daj się pochwycić Jezusowi.
Nie lękaj się strat.
Wszystko to śmieci - tylko Jezus jest najwyższą wartością.
Poznanie Jego śmierci i zmartwychwstania nie jest teorią hipotetycznej względności.
Ale jest doświadczeniem nowych narodzin, jest nową jakością życia...
Z Chrystusem zostałem przybity do krzyża.
Już nie ja żyję, lecz żyje we mnie Chrystus.
Bo sam zostałem pochwycony przez Chrystusa.

Ja ciebie nie potępiam.
Idź, a od tej chwili już nie grzesz.
Te słowa usłyszała niewiasta pochwycona na cudzołóstwie.
Te słowa są dziś skierowane do ciebie i mnie.
W świecie ludzie jedni drugich osądzają, zniesławiają, potępiają, niszczą...
Lękamy się,że nasz grzech ujrzy światło dzienne - zostanie upubliczniony.
Wszyscy jesteśmy grzesznikami.
Oto Jezus przychodzi.
Ten, który stał się dla nas grzechem, abyśmy w Nim stali się sprawiedliwością Bożą.
On zna ciebie i mnie do głębi.
On mówi do tych, którzy patrzą na ciebie, aby cię potępić -
Kto z was jest bez grzechu niech pierwszy rzuci kamieniem.


1 komentarz:

Unknown pisze...

Wejść w Paschę Jezusa to jedynie możliwy i pełny sposób przeżyć własne życie z sensem.
Emilia