wtorek, 6 kwietnia 2010

Dzień po dniu

6 kwietnia 2010

Niech cały dom Izraela wie z niewzruszona pewnością, że tego Jezusa, którego wyście ukrzyżowali, uczynił Bóg i Panem i Mesjaszem.

Słowa Piotra są jasnym podsumowaniem kerygmatu w dniu Pięćdziesiątnicy.
Kim jest Jezus, który został osądzony, umęczony i ukrzyżowany?
Kim jest Jezus w moim życiu?
Jezus jest Panem.
Jest Kyriosem - Bogiem.
Jezus jest Mesjaszem.
Mesjaszem, którego oczekiwali synowie Abrahama.
Mesjaszem to znaczy namaszczony Duchem Świętym i posłany z misją zbawienia świata.

Jezus jest moim Panem.
Jego spotkałem, Jemu zawierzyłem moje życie, On wziął na siebie moje grzechy, On wszedł w moje życie i obdarzył mnie nowym życiem, nadał nowy kierunek mojemu życiu, jest moją nadzieją, uczynił mnie sługą zbawienia.

Czas wielkanocny to radosny czas paschy, przechodzenia Jezusa przez życie człowieka, to wzrost wspólnoty chrześcijan poprzez działanie Ducha Świętego. Czytaj Dzieje Apostolskie, tam Duch Święty ujawnia się w swoim działaniu, a Kościół rośnie.

Moc Ducha jest szczególnie potrzebna chrześcijaninowi naszych czasów, gdyż ma on dawać świadectwo wiary w świecie często obojętnym, a czasem nawet wrogim, w którym bardzo silne są wpływy relatywizmu i hedonizmu. Jan Paweł II

Ewangelizować w nocy Ducha to głosić z odwagą Jezusa ukrzyżowanego i zmartwychwstałego, czynić znaki, nieść uzdrowienie, uwolnienie, pojednanie - a więc jest to działanie charyzmatyczne, pozwolić by Duch Święty przez nas działał.

Brak komentarzy: